سردار مهری خبر داد؛

فوت روزانه 55 نفر در تابستان سال گذشته/ تلاش پلیس برای کاهش میزان جان‌باختگان سوانح رانندگی

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در تابستان سال 96، 4 هزار و 939 نفر جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بر اساس آمار روزانه 55 نفر بر اثر تصادف در جاده‌های کشور فوت کردند.
کد خبر: ۲۹۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ - 24June 2018

فوت روزانه 55 نفر در تابستان سال گذشته/ رکورد مصرف بنزین در اسفند 96به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «تقی مهری» رییس پلیس راهور ناجا در نشست تخصصی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار داشت: سال 96 یکی از سال‌های پر از فراز و نشیب در زمینه‌های مختلف به ویژه پلیس راهور بود؛ سال 96 شاهد افزایش سفر‌ها و افزایش ماموریت‌های این پلیس بودیم و شرایط خاصی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در نوروز 97 شاهد افزایش سفر‌ها و تردد‌ها بودیم، ولی با این وجود گره ترافیکی نداشتیم.

مهری با اشاره به گزارش شرکت ملی فرآورده‌های نفتی خاطر نشان کرد: بیشترین مصرف بنزین و سوخت را در 28 اسفند معادل 116 میلیون لیتر در یک روز شاهد بودیم و در تعطیلات نوروز روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف شد که با تبدیل این ارقام به کیلومتر پیمایش باید بگویم روزانه بیش از یک میلیارد کیلومتر پیمایش در سال 96 مصرف بنزین داشتیم.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به حوادث و اتفاقات دی ماه سال گذشته گفت: متاسفانه در این ایام شاهد برخی اعتراضات بودیم و بیشترین وقت همکارانم صرف مدیریت این تجمعات شد البته در چند ماه اول سال 97 هم شاهد برهی اعتراضات و تجمعات بودیم و در این میان پلیس راهور در مدیریت این تجمعات بویژه تجمع کامیون‌داران به خوبی عمل کرد.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش ادامه داد: کاهش میزان جان‌باختگان سوانح رانندگی یکی از موضوعات مهم و از اولویت‌های این پلیس در سال جدید است.

سردار مهری با اشاره به تشکیل قرارگاه پیشگیری از وقوع تصادفات در سال 96 خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 97 با تلاش شبانه روزی و بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها و برون‌سازی همت همه مسئولان این است که اقدامات ویژه‌ای انجام دهند تا یکی از سال‌های خوب در پیشگیری از تصادفات در سراسر کشور داشته باشیم.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به هماهنگی همه دستگاه‌ها در طرح ترافیکی گفت: در سال گذشته بیشترین علت تصادفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو بود و در برخی از استان‌ها 70 الی 80 درصد تصادفات به دلیل علت‌های فوق بوده است.

سردار مهری با بیان اینکه تمرکز بیشتری در برخورد با تخلفات حادثه ساز داریم، خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه بیشترین تصادفات در ساعت 4 عصر تا 12 شب است باید برنامه ریزی خاصی برای کاهش وقوع تصادفات در این ساعات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 600 هزار خودرو در سال گذشته به چرخه ترافیک اضافه شده و نزدیک به 33 میلیون خودرو و موتورسیکلت در حال تردد هستند، اظهار داشت: افزایش گشت‌های نامحسوس افزایش علایم راهنمایی و رانندگی و افزایش گشت‌های پلیس و استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند در کاهش تصادفات به ما کمک کند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به شروع طرح ویژه ترافیکی تابستان از 24 خرداد ماه گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما پیشگیری از وقوع حوادث چه در درون شهر‌ها و چه در برون شهرهاست. براساس آمار سازمان پزشکی قانونی 4 هزار و 939 نفر در تابستان سال گذشته در تردد‌های درون و برون شهری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: در سال 96 روزانه بیش از 44 نفر به طور میانگین جان خود را از دست دادند، اما در تابستان این آمار به 55 نفر رسید که این نشان دهنده این است که باید تمرکز بیشتری بر این موضوع داشته باشیم.

سردار مهری با بیان اینکه 37 درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ملی نام گذاری کرده‌اند؛ سرمایه هر کشوری منابع انسانی آن کشور است ما اگر بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در تصادفات یک نفر هم کمتر جان خود را از دست بدهد بزرگترین کمک را به اقتصاد کشور کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار