شيخ نعيم قاسم:

آمریکا و کشور‌های غربی مانع از حل مشکل آوارگان سوری می‌شوند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا و کشور‌های غربی نمی‌خواهند مشکل آوارگان سوری حل شود.
کد خبر: ۲۹۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ - 24June 2018

آمریکا و کشور‌های غربی مانع از حل مشکل آوارگان سوری می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: آمریکا و کشورهای غربی نمی خواهند مشکل آوارگان سوری حل شود.

شیخ نعیم قاسم در مراسم چهلمین روز درگذشت «حاج حیدر علی شمص» با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای غربی در جنگ های پیاپی خود طی هفت سال گذشته در سوریه، در مقابله با این نظام و هم پیمانانش شکست خوردند، گفت: آنها (آمریکا وکشورهای غربی) نمی خواهند مشکل آوارگان سوری حل شود، بلکه مانع حل شدن مشکل آنها می شوند. زیرا حضور آوارگان سوری را در لبنان توجیهی بر این ادعای خود می دانند که نظام سوریه قادر به حمایت از مردم خود نیست تا از این طریق بتوانند برای رسیدن به اهداف سیاسی خود بر دولت سوریه فشار آورند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بازگشت امن آوارگان سوری را خواستار شد و تاکید کرد: در سوریه مراکز زیادی وجود دارد که می توانند آوارگان را به شکل امن در خود جای دهند. وی افزود: راه حل برتر این است که دولت لبنان و سوریه با برنامه ریزی منظم و دقیق برای بازگشت آوارگان به توافق برسند و این بازگشت جامع باید در چارچوب برنامه زمانی چند ماهه باشد و یا اینکه یک دوره زمانی مشخص برای آن تعیین شود. شیخ نعیم قاسم همچنین تصریح کرد بازگشت آوارگان سوری مقیم لبنان به کشورشان باید در چارچوب طرحی برنامه ریزی شده صورت گیرد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه این مطلب افزود: مشکل آمریکا تنها با حزب الله، ایران، لبنان، سوریه و یمن نیست بلکه این کشور با کشورهای اروپایی، روسیه، چین و حتی تمام دنیا مشکل دارد و علت آن این است که واشنگتن می خواهد تسلط و ظلم خودش را بدون استثناء به تمام کشورها تحمیل کند.

شیخ نعیم قاسم در پایان با اشاره به اینکه تمام بدبختی ها و مشکلات در منطقه ما و جهان از وجود اسرائیل است که فضا و شرایط را برای معامله قرن به وجود آورد، گفت: «تا وقتی مقاومت زنده است، طرح های آمریکا و اسرائیل در منطقه عملی نخواهد شد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها