مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری اجلاسیه دانشجویی، اساتید و طلاب کنگره شهدا با حضور 5 هزار دانشجو و طلبه

«ابوذر صلاحی» مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: اجلاسیه دانشجویی با کمیته طلاب مشترکا و در تاریخ پیشنهادی 21 مهرماه، برای گرامیداشت یاد 70 شهید دانشجو و حدود 70 شهید طلبه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ - 25June 2018

اجلاسیه دانشجویی، اساتید و طلاب کنگره شهدا با حضور 5 هزار دانشجو و طلبه در بیرجند برگزار خواهد شدبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، «ابوذر صلاحی» مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اعزام گروههای جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان از امروز آغاز شده و تا نیمه شهریور ادامه دارد.

وی افزود: تابستان امسال حدود 600 دانشجو در قالب 16 گروه خواهر و 14 گروه جهادی برادر از دانشگاه های خراسان جنوبی به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی درخصوص عرصه های فعالیت گروه های جهادی امسال گفت: فعالیت های فنی و عمرانی در پروژه های عام المنفعه همچون حسینیه، مسجد، خانه عالم در حوزه سلامت و درمان در قالب برگزاری کلاس های طب اسلامی، اعزام پزشک عمومی، توزیع بسته های بهداشتی و درمانی در عرصه کارآفرینی شامل برگزاری کارگاههای آشنایی با مشاغل خانگی و صنایع دستی و اشتغال بومی در روستاها و تسهیل گری در حوزه کارآفرینی در عرصه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شامل برگزاری کلاس های تقویتی و احکام و اوقات فراغت برای کودکان و کلاس های مشاوره و هنری و برگزاری مسابقات بومی و محلی در روستا و در نهایت در عرصه پژوهشی و تحقیقاتی با رویکرد شناسایی ظرفیت ها و استعدادها و مشکلات روستاها برنامه هایی اجرا خواهد شد.

 صلاحی اضافه کرد: 13 گروه در حوزه عمرانی و 26 گروه در حوزه فرهنگی که برخی همزمان با کار عمرانی فعالیت فرهنگی خواهند داشت و 3 گروه نیز بصورت خاص کار بهداشتی و درمانی می کنند.

اقدامات گروه های جهادی در راستای کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی

وی با اشاره به کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، گفت: برنامه هایی از قبیل تعمیر منازل شهدای روستا در صورت نیاز، برگزاری یادواره شهدای روستا، ترویج سیره و یاد شهدا با نامگذاری گروهای جهادی به نام شهدای خراسان جنوبی، استفاده از تصاویر شهدا بر روی لباس جهادگران و استفاده از جملات ناب شهدا در دیوارنویسی ها و کارهای فرهنگی از جمله اقدامات در راستای برگزاری کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان داشت: امسال اولین سال اجرای طرح  «اعتلای اردوی جهادی» است که با توجه به بازخورد دانشجویان سالیان قبل، شناسنامه محیطی روستا ایجاد می شود.

تکمیل شناسنامه محیطی و برنامه زمانی چندساله برای حل مشکلات روستا

صلاحی اضافه کرد: در شناسنامه محیطی روستا نقاط ضعف و قوت شناسایی می شود و طی یک برنامه 3 تا 5 ساله با برگزاری اردوهای مختلف جهادی در همان روستا، تلاس می شود تا مشکلات آن مکان حل شود.

وی تصریح کرد: این گروه ها با مردم روستا و در راستای نقطه هدف تعیین شده در طول سال نیز ارتباط برقرار خواهند کرد و مشکلات را پیگیری می کنند تا این ارتباط مستمر شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی متذکر شد: بیشتر گروه های جهادی در روستاهای شهرستان نهبندان مستقر می شوند و شهرستان های قاین، فردوس، سربیشه و درمیان در رتبه های بعدی قرار می گیرند. 

  برگزاری دوره معرفتی «طرح ولایت» با حضور 100 دانشجوی برگزیده استان

صلاحی در ادامه به برگزاری دهمین دوره آموزشی «طرح ولایت» استانی اشاره کرد و گفت: این دوره با حضور 100 نفر از دانشجویان برگزیده استان در پایان تابستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین دوره کشوری طرح ولایت از اول مرداد در مشهد مقدس برگزار می شود، افزود: امسال 14 خواهر و 10 دانشجوی برادر برای آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی به این دوره 40 روزه اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه اجلاسیه دانشجویی، اساتید و طلاب کنگره شهدا با حضور حدود 5 هزار دانشجو و طلبه در بیرجند برگزار خواهد شد، گفت: دبیر کمیته دانشجویی مسئول بسیج دانشجویی و رئیس این کمیته رئیس دانشگاه بیرجند تعیین شده است.

 صلاحی یادآور شد: اجلاسیه دانشجویی با کمیته طلاب مشترکا برگزار خواهد شد و تاریخ مدنظر 21 مهرماه می باشد.

جمع آوری آثار 70 شهید دانشجوی استان

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات در راستای این کنگره از قبیل برگزاری یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه های استان از مدت ها قبل آغاز شده است، بیان داشت: کارگاه آموزشی جمع آوری آثار شهدا برای 70 شهید دانشجوی استان در شهرستان های بیرجند، قاین و فردوس برگزار شده است.

دبیر کمیته دانشجویی و اساتید کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی اضافه کرد: این گروه های آموزش دیده کار جمع آوری اسناد و خاطرات شهدا را انجام می دهند تا بعدا از دل این اقدام، آثاری همچون مستند، فیلم و... تولید شود.

صلاحی تجدید چاپ کتب شهیدان «نوربخش» و «آتشدست» را در راستای اقدامات مربوط کنگره شهدای استان دانست و گفت: برگزاری نشست ها و شب شعر و خاطره، اجرای برنامه های مختلف در اردوهای جهادی و نصب تابلوها، بنرها و دیوارنویسی ها از دیگر اقدامات می باشد.

وی عنوان کرد: نقاشی تمثال شهدا با استفاده از یک گروه هنری از دانشکده هنر در مکان های مختلف انجام می شود.

دبیر کمیته دانشجویی و اساتید کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تهیه فیلم نامه شهدای شاخص دانشجو، چاپ عکس شهدا روی لباس جهادگران و برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده روی به یاد شهدا از دیگر برنامه های کمیته دانشجویی و اساتید کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها