جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران:

آمریکای مستکبر ناقض حقوق بشر در دنیا است

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: آمریکای مستکبر ناقض حقوق بشر در دنیا است.
کد خبر: ۲۹۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ - 02July 2018
آمریکای مستکبر ناقض حقوق بشر در دنیا استبه گزارش دفاع پرس از ساری و به نقل از روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، «حسین محمدرضایی» جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به جنایات آمریکا در قبال ملت ایران اسلامی، پشتیبانی از جنگ تحمیلی، ترور و کشتار بیگناهان ایران را از بارزترین وجهه نقض حقوق بشر توسط آمریکا دانست و اظهار داشت: خباثت، جنایت و نقض حقوق بشر در حق ملت اسلامی توسط آمریکا که در تیرماه سالهای 60 تا 66 نماد وحشی گری استکبار را اثبات کرد، موجب شد تا مقام معظم رهبری این ایام (6تیر تا 12 تیرماه) را به عنوان حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کنند تا آحاد جامعه و ملتهای آزاده کشورهای جهان چهره خبیث آمریکای مستکبر و شیطان بزرگ را در تاریخ به یاد داشته باشند.
 
محمدرضایی افزود: جنایت و دشمنی آمریکا با ملت ما اتفاق جدیدی نیست، زیرا از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن هم به چشم می خورد.
 
وی اظهار داشت: کودتای 28 مرداد 1332 در ایران در واقع با هدایت، حمایت و پشتیبانی امریکا در حق ملت ما بوده است، لذا جنایت استکبار سابقه ای 65 ساله دارد که جنایت و خباثت آن بعد از انقلاب، با راه اندازی غائله های قومیتی، درگیریهای داخلی، جنگ 8 ساله و کشتار بیش از 200 هزار ایرانی در آن، ترور و انفجار و قتل و خیانت در حادثه بمب گذاری دفاتر حزب جمهوری، مساجد و مصلی، ترور شخصیتهای برجسته نظام، انهدام هواپیمای مسافر بری با 290 سرنشین اعم از مرد و زن و کودک بی دفاع و بیگناه به اوج رسید.
 
جانشین سپاه کربلا با توجه به اینکه عده ای جاهل خود فروخته، که ایادی استکبار هستند سعی دارند تا دشمنی امریکا را موجه و چهره دشمن را بزک کنند، تصریح کرد: نه تنها استکبار با قتل، خونریزی، ترور، اختلاف افکنی و راه اندازی جنگ، اقدامات خبیثانه داشته بلکه همزمان، با فشار سیاسی و اقتصادی معیشت مردم را مورد هدف قرار داد و با تهدید ها و تحریم ها ی بی شماری در واقع چهره واقعی ددمنشی را به جهان نشان داد.
 
محمدرضایی امریکای مستکبر را ناقض اصلی حقوق بشر در دنیا خواند و ادامه داد: گرچه امریکا دنبال دستاویز، اهرم و ابزاری برای حفظ مطامع خود است و در این مسیر شعار حقوق بشر سر می دهد، اما در واقع برای سلطه و به دست آوردن مطامع و منافع خود، همواره به انحاء مختلف در پی نقض حقوق بشر در جهان است.
 
وی حضور آمریکا در عراق با شعار نقض حقوق بشر را نمونه ای از این اقدام شیطانی دانست و گفت: امریکا علاوه بر اعمال اهداف سیاسی در منطقه، در پی آن است که بتواند به راحتی تمام منابع و اموال کشور اسلامی را به یغما برده و از طرفی شکست های اقتصادی و رکود کشور خود را با فروش سلاح و تجهیزات جبران کند.
 
جانشین سپاه کربلا با اشاره به اینکه اگر امریکا به دنبال حقوق بشر است، مدافع حقوق شهروندان خود باشد و حقوق بشر را در شهرهای خود اجرا کند، چرا سیاهپوستان کشورشان همچنان مورد ظلم واقع می شوند.
 
محمدرضایی با بیان اینکه نه تنها حقوق بشر در امریکا به ابزار تبدیل شده و نشانه عدم اعتقاد دولتمردان آن است بلکه در سراسر جهان با همین اهرم مرتکب جنایت می شود، ابراز داشت: وقتی ایادی آمریکا در یمن به مردم بیگناه، زنان و طفلانشان رحم نمی کنند و به راحتی آدم می کشند، مدعی دروغین حقوق بشر کجاست؟ چرا صدای آمریکا از این همه فجایع در نمی آید؟ فجایع و قتل و غارتی که در فلسطین، غزه، بحرین، عراق، افغانستان، لبنان، سوریه و ... روی می دهد چرا صدای مدعی حقوق بشر (آمریکا) خاموش است؟
 
وی یادآور شد: همه این موضوعات بیانگر این است که امریکا حقوق بشر را در جای خاص و برای منافع خاص خود دنبال می کند.
 
جانشین سپاه کربلا با اشاره به آیه « ..لقد کرمنا بنی آدم...» همه انسانها را از جانب خداوند دارای حرمت و کرامت دانست و عنوان کرد: امریکا بخاطر خوی استکباری و سلطه گری خود، نمی خواهد به کرامت انسانی توجه کند، لذا کسی که ادعای حقوق بشر دارد باید حقوق همه بشر در دنیا را محترم بشمارد.
 
محمدرضایی وظیفه نخبگان را در شناسایی و معرفی چهره واقعی امریکا به جوامع دنیا مهم خواند و افزود: نسل جوان و امروزی با رفتار خبیثانه و پشت پرده آمریکا آشنایی ندارد، لذا روحانیون، نخبگان، اساتید، معلمین، دغدغه داران نظام اسلامی و دلسوزان به ارزشهای انسانی وظیفه دارند چهره واقعی و خبیثانه شیطان بزرگ امریکا را به مردم بشناسانند.
 
وی یادآور شد: مردم امریکا به ویژه سیاه پوستان از بسیاری حقوق اجتماعی برخوردار نیستند و نه تنها اجازه برخورداری از آن را ندارند بلکه با خشونت مواجه می شوند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار