وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بیش از ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات ارتباطاتی در مازندران آماده ارائه خدمات است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود موانعی در استان برای نصب تجهیزات مخابراتی، بر لزوم همکاری بیشتر شهرداری‌های تأکید کرد و گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات ارتباطاتی در استان نصب شده و آماده ارائه خدمات است.
کد خبر: ۲۹۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ - 05July 2018
بیش از ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات ارتباطاتی در مازندران آماده ارائه خدمات استبه گزارش دفاع پرس از ساری، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر پنج‌شنبه، در مراسم افتتاح پروژه مخابراتی در بابل، با بیان اینکه در حوزه توسعه روستایی بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان به خدمات پهن باند متصل شدند، اظهار داشت: ۳۵ درصد روستاها در ۹ ماه گذشته به این خدمات متصل شده اند.

وی ارتباطات را یکی از ملزومات اساسی زندگی امروز دانست و با اشاره به اینکه مازندران در برخی اوقات چندین برابر ظرفیت خود پذیرای مسافران است، افزود: طراحی ساختار ارتباطات باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند پاسخگوی ارتباطات استان در زمان وجود جمعیت چندین برابری خود استان باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از گذشته، مرکزیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان مازندران برای مطالعات جغرافیایی در شهرستان بابل بوده، گفت: امروز هم با همین نگاه و با توجه به نگاه اقتصادی که ضرورت وضعیت اینجا داشته توسعه پیدا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه با توجه به نگاه اقتصادی موازی‌کاری در انجام پروژه‌ها وجود ندارد، افزود: امروز دیگر ارتباطات نمی‌تواند قطع شود و عقل سلیم ایجاب می‌کند که در همه ظرفیت‌های کشور، به‌ اندازه موردنیاز و به‌ صورت یک به علاوه یک طراحی انجام شود و اینها موازی‌کاری نیست بلکه ذخیره‌سازی است که در صورت قطع یک سرویس، سرویس دیگری ایجاد شود.
 
آذری جهرمی بر خلاف برخی نگاه‌ها، هزینه در توسعه فیبرها و ایجاد زیرساخت‌ها در مخابرات را امری بهینه دانست و افزود: واقعیت این است که امروز با قطع فیبر یک شهر، زندگی شهر فلج می‌شود و طبیعتا باید یک ذخیره در کنارش باشد.
 
وی با بیان اینکه ما به استان مازندران از ابتدا نگاه ویژه داشته‌ایم و مازندران در موضوع تلفن ثابت و در حوزه زیرساخت‌های اطلاعاتی پیشرو بوده، افزود: اکنون هم در توسعه ارتباطات روستایی در حوزه ثابت مخابرات مازندران جزء استان‌های رتبه اول در کشور است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره وجود نگاه مبنی بر اهمیت توسعه ارتباطی در استان در گذشته، افزود: اما در سال‌هایی شاید توجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها انجام نشده است و لازمه اصلی ارتباطات موبایل پهن‌باند در طول جاده‌ها، روستاها و شهرها توسعه ظرفیت فیبرهای نوری در درون شهرها و بین شهرها است.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه اولویت ما توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است، افزود: در این راستا، شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات توسعه خود را انجام داده است و ۱۰ مسیر در حوزه فیبر نوری و مسیرهای فیبر نوری جدید بین شهری انجام شده و در مخابرات توسعه فیبر نوری و ظرفیت انتقال را داشته‌ایم.
 
وی میزان هزینه مخابرات در ایجاد زیرساخت برای همه اپراتورها را در طی ۹ ماه گذشته، ۵۲ میلیارد تومان برشمرد و افزود: در این ۹ ماه، همراه اول ۲۵ میلیارد تومان و ایرانسل ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و یکسان نبودن سرمایه‌گذاری اپراتورها ناشی از سرمایه‌گذاری همراه اول در سال‌های گذشته است.
 
آذری جهرمی با اشاره به وجود موانعی در استان برای نصب تجهیزات مخابراتی، بر لزوم همکاری بیشتر شهرداری‌های تأکید کرد و افزود: بیش از ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات ارتباطاتی در استان نصب شده و آماده ارائه خدمات است.
 
وی با اشاره به مشکلات جدی در حوزه روستایی، به‌ ویژه در شهرهای جنوبی استان، گفت: بابل مشکل حادی در توسعه روستایی ندارد اما کار در شهرهای جنوبی - کوهستانی استان متفاوت است و در برخی نقاط برق و جاده وجود ندارد و نقطه احداث دکل با سختی‌های خاصی مواجه است اما علی‌رغم همه اینها امید داریم تا پایان سال جهش قابل توجهی در کیفیت ارتباطات استان رخ دهد.
 
وی توسعه ارتباطات را موثر در توسعه سایر زیرساخت‌ها همچون اشتغال و گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد در حوزه ارتباطات پهن باند، مازندران به جایگاه خوبی که تا قبل از تغییر تکنولوژی از صوت به دیتا داشت برسد. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار