اصلانی در نشست «شنبه‌های انقلاب»:

انقلاب اسلامی هویت زن را به رسمیت شناخت/ پیش از انقلاب هویت زن به تمسخر گرفته می‌شد

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: پیش از انقلاب به تاسی از غرب، هویت زن به تمسخر گرفته و از آنان استفاده ابزاری می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل هویت زن را به سمت تعالی سوق داد.
کد خبر: ۲۹۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ - 07July 2018

انقلاب اسلامی هویت زن را به رسمیت شناخت/ پیش از انقلاب هویت زن به تمسخر گرفته می‌شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در دوازدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با بیان این که احیای هویت زن، یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: بررسی نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار شیرین و پرافتخار است. در این دوران مفاهیمی همچون عاطفه مادری و عشق به همسر با فداکاری گره خورد.

وی افزود: زمانی یک خانم همسرش را به جبهه بدرقه می‌کند، عشق و علاقه در اینجا معنای متعالی پیدا می‌کند. هنگامی که این مفاهیم با آرمان‌های انقلاب اسلامی گره می‌خورد، جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهد.

اصلانی خاطرنشان کرد: آنچه ما از زنان در جریان دفاع مقدس دیدیم ظهور مفاهیمی بود که پیش از آن تنها در مورد آنها شنیده بودیم یا خوانده بودیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در مقایسه نقش زنان در جامعه پیش و پس از انقلاب اشاره و عنوان کرد: پیش از انقلاب به تاسی از غرب، هویت زن به تمسخر گرفته و از آنان استفاده ابزاری می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل هویت زن را به سمت تعالی سوق داد.

وی نقش زنان در دوران دفاع مقدس را معطوف به حضور در پشت جبهه ندانست و گفت: زنان علاوه بر پشتیبانی از جبهه و حفظ کانون خانواده، به طور مستقیم در جنگ شرکت کردند تا آن‌جایی که هفت هزار شهید زن در جریان دفاع مقدس تقدیم کشور کردیم.

اصلانی ادامه داد: زنان شرقی هیچ اثرگذاری در تاریخ نداشتند و زنان غربی به عنوان ابراز مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که زنان ایرانی در طی 40 سال گذشته نشان دادند که در تمام عرصه‌ها حضور موفق دارند و همچنین الگوی زن نه شرقی و نه غربی را به دنیا عرضه کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: زنان غربی نیز در برخی جهات موفق عمل کردند اما به دلیل نداشتن یک خانواده سالم، از نظر روحی آرامش ندارند. از این رو ما وظیفه داریم که برای زنان شرایطی را فراهم کنیم که علاوه بر موفقیت‌های علمی و اجتماعی بتوانند خانواده موفق و سالمی را تشکیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: از رویش‌های انقلاب اسلامی مادران و همسران شهدای مدافع حرم و هسته‌ای هستند که در مقابل تمام توطئه‌های دشمن ایستادند. 

اصلانی در پایان گفت: بسیج یکی از افتخارات نظام است. امروز 2 میلیون از زنان کشور ما عضو بسیج هستند. صد هزار حلقه صالحین ایجاد شده و 20 هزار پایگاه مقاومت در حال فعالیت است. 

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها