عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گرگان:

تربیت نخبگان و توجه به مردم ویژگی بارز امام صادق (ع) بود

آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» در آئین سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در گرگان گفت: امام صادق (ع) در کنار تربیت نخبگان به توده مردم نیز توجه ویژه ای داشت.
کد خبر: ۲۹۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ - 08July 2018

تربیت نخبگان و توجه به مردم ویژگی بارز امام صادق (ع) بودبه گزارش دفاع پرس از گرگان، «آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری» در آئین سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد امام محمد باقر (ع) تیپ ۲۳۰ شهید متاجی برگزار شد به تبیین شخصیت و جایگاه اجتماعی امام ششم شیعیان پرداخت و اظهار کرد: امام صادق (ع) نه تنها به عنوان یک پیشوای شیعه جایگاه رفیعی داشت بلکه در نزد اهل سنت نیز جایگاه بلندی داشت.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: آن امام بزرگوار علاوه بر تربیت نخبگان جامعه به توده مردم نیز توجه ویژه ای داشت.

وی تصریح کرد: ایشان سه عنصر رفتار منصفانه با مردم، سهیم کردن همنوعان در مال و به یاد خدا بودن در تمام لحظات را برترین و بالاترین کارها می دانست‌.

امام جمعه قم در ادامه به بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: به گفته پیامبر اسلام، قانون مترقی، وجود مجریان صالح و خواست خود جامعه در کنار یکدیگر سه عامل پیشرفت و سعادت جامعه هستند، این درحالی است که عده ای از فلاسفه تنها یکی از دو عامل قانون مترقی و مجریان صالح را مایه خوشبختی جوامع عنوان می کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر یکی از این عناصر و مثلث وجود نداشته باشد، هیچ جامعه ای رنگ خوشبختی را نخواهد دید.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان بیان کرد: قانون پیشرفته، حکم فرمایی مجریان صالح و خود جامعه در کنار یکدیگر منشأ سعادت انسانها را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها