خضرایی در همایش تکریم همسران جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی:

دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی با واقعه عاشورا دارد

همایش تکریم همسران جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی، پیش از ظهر امروز با حضور رئیس باغ موزه دفاع مقدس، مسئولان شهرداری تهران و جمعی از خانواده‌های جانبازان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ - 29September 2014

دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی با واقعه عاشورا دارد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در ابتدای این مراسم سردار خضرایی با اشاره به تفاوت این مراسم با دیگر مراسمهای تجلیل از ایثارگران گفت: با گذشت بیش از هزار سال از واقعه عاشورا، به دلیل وجود عنصر بی بدیل شهادت و شهامت امام حسین (ع) و یارانش، این واقعه قرن ها زندگی ما را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی افزود: افراد در دهه محرم قلب هایشان مالامال از اندوه می شود، اگر چه این واقعه علی الظاهر شکست خورد اما چنان زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد که زندگی بدون حسین (ع) معنایی ندارد.

مشاور شهردار تهران با مقایسه واقعه عاشورا با دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه در دفاع مقدس گذشت ارتباط تنگاتنگی با واقعه عاشورا دارد، رزمنده های امام خمینی (ره) با تاسی از یاران امام حسین (ع) در مقابل سلاح های معاویه و یزید زمان سر خم نکردند و کودکان و زنان بسیاری دراین راه به شهادت رسیدند.

سردار خضرایی با اشاره به ماندگاری 8 سال دفاع مقدس برای سال های پیش رو بیان کرد: جانبازان دفاع مقدس از حیث سختی ها در مشکلات تفاوت هایی با یکدیگر دارند. تقدیر از جانبازان، تقدیر از ایثارگری خانواده هایشان در زمان اعزام به جبهه و نیز تقدیر از تحمل رنج ها و سختی ها در طول زندگی است.

رییس باغ موزه دفاع مقدس در پایان گفت: امروز زمانی که نامی از ایثار و مردانگی می بریم یاد حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت زینب (س) می افتیم که مدعی هستیم امروز در جامعه ما نیز حضور دارند. در این لحظه در جمع کسانی هستیم که چندین بار ایثار کردند که از شما بابت تحمل این درد و رنج تشکر می کنم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار