قالیباف در همایش تکریم همسران جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی:

همسران جانبازان، تابلوی دفاع مقدس و فرهنگ جهاد هستند/ اشتغال 700 فرزند شهید در شهرداری تهران

شهردار تهران با بیان اینکه همسران جانبازان، تابلوی دفاع مقدس و فرهنگ جهاد هستند، گفت: مشکلاتی که این قشر دارند برای کمتر کسی قابل درک است.
کد خبر: ۲۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷ - 29September 2014

همسران جانبازان، تابلوی دفاع مقدس و فرهنگ جهاد هستند/ اشتغال 700 فرزند شهید در شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، در همایش تکریم همسران جانبازان اعصاب و روان که پیش از ظهر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: شما همسران جانبازان، تابلوی دفاع مقدس و فرهنگ جهاد هستید.

شهردار تهران افزود: سخن گفتن از دفاع مقدس در جمع شما حرف گزافی بیشتر نیست، چرا که مردان شما بخاطر فضای مجاهدت و ایثارگری در مقابل دشمن حضور پیدا کرده اند، اما امروز شما با توجه به مشکلاتی که دارید در محیطی زندگی می کنید که کمتر کسی می تواند شما را درک کند.

قالیباف گفت: چند ماه قبل با حدود 35 نفر از جانبازان اعصاب و روان ملاقات داشتم؛ با وجودی که خود را جزئی از خانواده ایثارگران میدانم اما در این ملاقات ها احساس کردم چقدراز واقعیت زندگی و مشکلات خانواده های جانبازان اعصاب و روان فاصله دارم. آن روز که صحبت های همسران جانبازان اعصاب و و روان را شنیدم احساس کردم در قبال شهدا کوتاهی کردیم.

وی افزود: نظام اسلامی بر پایه صبر شما استوار است. قدرت جمهوری اسلامی ایران به قدرت تکنولوژی نیست، بلکه به عمق باورهای قلبی شما به این نظام است.

شهردار تهران با بیان اینکه نمی توان تمام مشکلات را حل کرد، عنوان داشت: در چند سال گذشته توجه به جانبازان 70 درصد را در اولویت قرار دادیم تا بخشی از مشکلات آنان حل شود. امروز باید با همه توانمان برای وجود 500 تن از خانواده های جانبازان اعصاب  و روان هر آنچه از دست شهرداری بر می آید را انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شهرداری گفت: نباید کار خانواده های جانبازان اعصاب و روان با توجه به چهارچوب وظایف شهرداری بر روی زمین بماند. در بحث استخدام شهرداری تهران اولویتی را به ایثارگران داده است تا آنجا که بالای 700 نفر از فرزندان شهید در شهرداری مشغول به کار هستند. در حوزه کارآفرینی حتما مساله اشتغال را پیگیری خواهیم کرد. در بحث درمان اگر به مشکلی از سوی خانواده های جانبازان برخوردیم باید به آنها کمک شود.

امیر صمیمی رئیس بنیاد شهید استان تهران نیز با بیان اینکه نوع مجروحیت این جانبازان متفاوت است و همسران و فرزندان این جانبازان سختی های بسیاری  را در گذر زمان تحمل کردند.

وی افزود: تعدادی از جانبازان اعصاب و روان در بیمارستان نیایش بستری و تعدادی از جانبازان دیگر در بیمارستان صدر بستری هستند که با بهتر شدن وضعیت روحیه به جمع خانواده های خود باز می گردند.

رییس بنیاد شهید استان تهران با اعلام این خبر که از امسال پول درمان بدون سقف به جانبازان اعطا شد تصریح کرد: فقط درتهران 49 هزار جانباز داریم، هم چنین 23700 شهید و 18500 والدین شهید درتهران وجود دارند.

صمیمی در پایان سخنان خود از تاسیس بیمارستان جدیدی برای جانبازان قطع نخاعی خبر داد و گفت: این مرکز امکان رسیدگی 200 جانباز قطع نخاعی را دارد که 40 درصد کار انجام شده است. همچنین برای نگهداری از جانبازان اعصاب و روان 2 بیمارستان داریم و لازم است بیمارستان جدیدی به منظور رسیدگی به این عزیزان تاسیس شود، چرا که با بالارفتن سن توجه به این جانبازان می بایست بیشتر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار