جشن «دختر ماه» در سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: «دختر ماه» به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ - 14July 2018

جشن «دختر ماه» در سراسر کشور برگزار می شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در آستانه روز دختر اظهار داشت: در جامعه ایرانی با خصوصیت اسلامی و انقلابی بودن آن، روز دختر، به عنوان یک واقعه ملی، بهترین زمان برای پرداختن به موضوعات، مسائل و دغدغه‌های دخترانه و فرصت مغتنمی برای کار جمعی در این مورد است.

وی گفت: پیش‌بینی و اجرای فعالیت‌هایی که زمینه‌ساز حرکت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران، یکی از ضرورت‌های پیش رو است.

ملکی خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، با پیش‌بینی و عملیاتی سازی اردو‌های یک روزه و اجرای برنامه «شن دخترماه» در این اردوها، بر آن است تا سهم خود را در پاسداشت جایگاه دختران ایران اسلامی ایفا نماید. بر این اساس، اردوی روز دختر و جشن دختر ماه با اهداف کمک به خودآگاهی دخترانه (استعداد‌ها و توانمندی ها)، کمک به شناخت نقش اجتماعی بانوان، کمک به هویت شناسی بانوان (در هستی) اهتمام به ارتقای روحیه عفو و گذشت، اهتمام به آراستگی، اهتمام به ارتقای روحیه رأفت، محبت و مهربانی، اهتمام به ارتقای روحیه قناعت، اهتمام به ورزش و کمک به کسب مهارت‌های هنری برگزار می‌شود.

وی گفت: ویژه برنامه‌های روز دختر دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش اول، برنامه‌های عمومی اردو و بخش دوم، برنامه جشن دخترماه است. برنامه‌ها با توجه به بافت فرهنگی، ظرفیت‌های استان‌ها متفاوت خواهد بود. در مجموع در ۳۲ استان کشور بیش از ۷۰ اردو و جشن دخترماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: اهم برنامه‌ها شامل سرود، تئاتر، انواع مسابقات، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، تست سلامت، کوه‌نوردی، بازی‌های بومی و محلی، برنامه‌های ورزشی، کتاب‌خوانی، جشنواره غذا، آموزش انواع دست‌سازه ها، مراسم سخنرانی با موضوعات مرتبط با دختر و شخصیت حضرت معصومه (س)، مولودی خوانی، و... است.

ویژه برنامه‌های روز دختر ۲۳ لغایت ۲۸ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار