فتاح در نشست خبری عنوان کرد؛

افزایش 50 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش 50 درصدی کمک‌های مردمی به این کمیته در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۰۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ - 17July 2018

افزایش 50 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امدادبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «سیدپرویز فتاح» رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: با تصویب دولت و مجلس مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش 14 درصدی داشته است و امشب علاوه بر واریز یارانه‌ها به حساب‌های مددجویان، مستمری آنان نیز واریز خواهد شد. 

وی افزود: خوشبختانه در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 50 درصدی کمک‌های مردمی بودیم که این نشان از اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) است. 

فتاح با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های ما موضوع بودجه ‌و خزانه است، گفت: با اراده و جدیتی که در دولت وجود داشت، مابه‌التفاوت مستمری مددجویان در سه ماه گذشته امشب به حساب مددجویان واریز خواهد شود.

رییس کمیته امداد افزود: امسال حدود 30 هزار مددجو وارد چرخه حمایت خواهد شد. بودجه 7 هزار میلیارد تومانی برای رفع فقر پیش‌بینی شده است. همچنین 400 میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به صورت قرض الحسنه برای اشتغال مددجویان تخصیص داده شده است.

فتاح با بیان اینکه سهم دولت در سال گذشته برای موضوع اشتغال مددجویان، 2 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم با دستور رییس جمهور در سال جاری به سه هزار و 900 میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به 100 هزار نفر از مددجویان متوسط 25 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت خواهد شد. تاکنون بیش از 4 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد جهت دریافت وام اشتغال در سایت کمیته امداد ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس کمیته امداد افزود: خوشبختانه با حمایت دولت در سه ماهه اول سال 97، صد درصد بودجه کمیته امداد جذب شده است.

وی با بیان اینکه پس از 2 سال ساختمان سوهانک به مبلغ 900 میلیارد تومان به دانشگاه آزاد فروخته شد، گفت: این مبلغ به صندوق ولایت واریز شده و از این مبلغ همانطور که قول داده بودیم به عنوان وام ضروری به مددجویان پرداخت خواهیم کرد.

فتاح با اشاره به امضا تفاهم‌نامه بین سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد برای ساخت ده هزار واحد مسکن مددجویی افزود: این واحدها در 14 استان و در مناطق محروم ساخته می‌شود. امتیاز این طرح این است که مددجویان کمیته امداد هیچگونه آورده‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته 500 واحد مسکونی مددجویی در استان کرمانشاه به مددجویان تحویل داده شد، گفت: تا پایان مهرماه یک هزار و 500 واحد مسکونی دیگر تحویل داده خواهد شد.

رییس کمیته امداد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از یک هزار حامی جذب کمیته امداد شد، گفت: پس از ماه مبارک رمضان و ظرف مدت 48 ساعت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 90 درصد فطریه بین مددجویان و نیازمندان توزیع شد.

فتاح همچنین در پاسخ به دفاع پرس در خصوص خودکفایی مددجویان کمیته امداد و خروج این خانوار از چتر حمایت کمیته امداد، گفت: با حمایت‌های کمیته امداد 15 درصد از جامعه هدف کمیته امداد کاسته شده و 274 هزار خانوار به خودکفایی رسیده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار