خجسته در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هرگونه اشتباه آل سعود در قبال حجاج ایرانی برای سعودی‌ها گران تمام خواهد شد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مناسک حج سال جاری بیشترین توجه رژیم سعودی به حفظ امنیت و آرامش حجاج ایرانی معطوف خواهد بود، گفت: سعودی‌ها می‌دانند هرگونه خطا و اشتباه آن‌ها در قبال حجاج ایرانی برای عربستان گران تمام خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱ - 24July 2018

/«امیر خجسته» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه آل سعود از پرداخت غرامت به خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا امتناع می‌کند، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم و سنگین وزارت امور خارجه این است که رسیدگی و پیگیری نسبت به پرونده جنایت سعودی‌ها در مناسک حج سال 94 را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد.

خجسته در ادامه امنیت حجاج سایر ممالک اسلامی در مناسک حج سال جاری را تثبیت شده دانست و افزود: در سال 94 آبروی سیاسی عربستان بیش از هر زمان دیگری در جوامع بین‌المللی از دست رفت، به همین علت سعودی‌ها درصدد هستند تا با فراهم کردن بسترهای مناسب، جبران مافات کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: ضعف مدیریتی عربستان با وقوع فاجعه منا برای کشورهای آسیایی و حتی برخی از کشورهای اروپایی که از آل سعود حمایت می‌کنند، محرز شد؛ لذا سعودی‌ها حج سال جاری را فرصت مناسبی برای نشان دادن مدیریتشان به دنیا می‌دانند.

وی با بیان اینکه بیشترین توجه سعودی‌ها به حفظ امنیت حجاج ایرانی معطوف است، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیسیون شوراها و برخی از حجاج برگزار شد، اعلام کردیم که هیچ جای نگرانی نیست و امنیت شما بیش از حجاج دیگر تضمین شده است؛ چراکه سعودی‌ها می‌دانند هرگونه خطا و اشتباه آنها برایشان گران تمام خواهد شد. همین ترس و وحشت سعودی‌ها از جمهوری اسلامی باعث شده تا حجاج کشور ما در کمال صحت و سلامت فریضه حج را به جا آورند.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: ایران کشوری نیست که در مقابل اقدامات ضدانسانی آل سعود سکوت کند؛ لذا سعودی‌ها باید بدانند که اگر در مناسک حج خطایی مرتکب شوند جمهوری اسلامی آبرویی برای آن‌ها نمی‌گذارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار