مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان تأکید کرد؛

ضرورت برجسته‌سازی ایثارگری زنان کُرد در دوران دفاع مقدس

سردار «مراد حسنی» گفت: در راستای شناسایی و برجسته‌سازی ایثار و فداکاری زنان کردستانی در دوران دفاع مقدس، باید اطلاعات و اسناد مربوطه جمع‌آوری و در قالب‌های گوناگون از جمله کتاب ثبت و به جامعه و نسل جوان منتقل شود.
کد خبر: ۳۰۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 31July 2018

زنان، حماسه سازان گمنام هشت سال دفاع مقدس هستندبه گزارش دفاع پرس از کردستان، سردار «مراد حسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، در جلسه کمیته تخصصی تدوین و چاپ کتاب نقش زنان استان کردستان در دفاع مقدس، با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص دفاع مقدس، با اشاره به این‌که ایثار و فداکاری زنان کردستان گمنام مانده است، اظهار داشت: فعالیت‌های این بانوان باید شناسایی و برجسته‌سازی شود که به این منظور باید اطلاعات و اسناد مربوطه جمع‌آوری و در قالب‌های گوناگون از جمله کتاب ثبت و به جامعه و نسل جوان منتقل شود.

وی افزود: بانوان ایثارگر ایرانی با حضور خود در صحنه‌های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، حتی در برخی از صحنه‌ها، جلودار مرد‌ها در امر پشتیبانی از کیان نظام اسلامی بوده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «مقاومت و فداکاری زنان در جنگ تحمیلی آن‌قدر اعجاب‌انگیز است که قلم از نگاشتن آن عاجز است»؛ لذا اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان، سه برنامه اصلی و تعریف شده را در اهداف کاری خود قرار داده که «شناسایی زنان ایثارگر دفاع مقدس و ایجاد بانک اطلاعاتی»، «تولید و چاپ کتاب زنان ایثارگر» و «برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت» از جمله این اهداف است.

به گفته وی، بانوان نظام اسلامی در پاسداری از ارزش‌های وزین دفاع مقدس رسالت بس عظیمی دارند و سلامت اجتماع و کانون خانواده‌ها مرهون تلاش و هوشمندی این طیف بزرگ در جامعه است.

سردار حسنی خاطرنشان کرد: دوران به‌یادماندنی پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با حضور پرشور بانوان در پشت جبهه‌های حق علیه باطل برای همیشه در تاریخ کشور به ثبت رسیده است و بی‌تردید اگر حمایت زنان شیردل ایران اسلامی از فرزندان، شوهران و براداران خود به‌عنوان رزمندگان اسلام در جبهه‌ها نبود، پیروزی نهایی بر دشمنان اسلام و قرآن مسیر نمی‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها