سرباز برگزیده نیروهای مسلح:

دفاع از کشور و هموطنانم را وظیفه خود می دانم

سرباز نمونه نیروهای مسلح گفت: من کار زیاد شاخصی انجام نداده ام و در واقع وظیفه ام را در حد توان به انجام رسانده ام که فکر می کنم راهیابی به این جشنواره و مورد قدردانی قرار گرفتن به عنوان سرباز نمونه برایم افتخار بود.
کد خبر: ۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶ - 11September 2013

دفاع از کشور و هموطنانم را وظیفه خود می دانم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، گروهبان یکم وظیفه دانیال توکلی یکی از سربازان برگزیده پنجمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح می باشد که اقدام های شاخصی از جمله فداکاری وسرعت عمل در دستگیری سارق مسلح بانک، کشف بمب واسلحه کمری، کشفیات متعدد مواد مخدر وابراز شهامت وشجاعت در انجام ماموریت ها از خود نشان داده است.

وی که سربازی تلاشگر وبا انگیزه است برای معرفی بیشتر در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: بنده متولد کرج هستم ودر یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان ازنا (استان لرستان) خدمت می کنم. که در این راه همواره آماده خدمت رسانی وجان فشانی برای میهن وسرزمینم هستم.

این سرباز وظیفه در خصوص خدمات واقدامهای برجسته خود که به عنوان سرباز نمونه نیروهای مسلح انتخاب شده اند، گفت: با توجه به اینکه در یگان امداد مشغول به خدمت می باشم سال گذشته در یکی از عملیات ها در درگیری با سارق مسلح بانک، با سلاح سرد تونفایی که در اختیار داشتم بدون اینکه به سارق فرصت هرگونه حرکتی را بدهم توانستم وی را خلع سلاح کنم.

وی افزود: در بازرسی از سارق یک شی ء که شبیه به بمب بود ویک قبضه اسلحه کمری از نوع مگنوم را کشف و علاوه بر این تا کنون موفق به کشف مواد مخدر از نوع شیشه، تریاک و هروئین نیز شده ام.

دانیال در رابطه با انگیزه اش از این اقدام ها گفت: من به عنوان یک سرباز، دفاع از کشور وهموطنانم را وظیفه ذاتی وانسانی خود می دانم وهمیشه آماده خدمت رسانی و دفاع از میهنم هستم.

سرباز برگزیده پنجمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح در پاسخ به اینکه در مواجه با مشکل چه می کنند، تصریح کرد: به نظر من طبق فرمایش قرآن واقعا یاد ونام خدا آرامش دهنده دل هاست. بنابراین در سختی ها ومشکل ها توکل به خدا واستمداد از درگاه باری تعالی، تنها چیزی است که به آن تمسک می جویم.

وی با اشاره به اینکه اصلا فکر نمی کردم که من به عنوان سرباز نمونه انتخاب شوم، اظهار داشت: من احساس می کنم کار زیاد شاخصی انجام نداده ام و در واقع وظیفه ام را در حد توان و به بهترین نحوانجام داده ام واین موضوع زیاد مهمی نیست که شایسته قدردانی باشد وانتظار چنین چیزی را نداشتم.

دانیال ادامه داد: البته راهیابی به این جشنواره و مورد قدردانی قرار گرفتن به عنوان سرباز نمونه برایم افتخار بود، بنابراین از همه مسئولان و فرماندهانم تشکر می کنم.

این سرباز وظیفه شناس با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی بر روحیه و انگیزه کارکنان وظیفه بسیار تاثیر گذار است در پایان گفت: به اعتقاد من خدمت مقدس سربازی باید با نیتی پاک وقربه الی الله باشد تا رضای حق تعالی را در پی داشته باشد، چون کاری که برای رضای خدا و دراه او باشد خدا هم کمک می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار