آیت الله خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران:

ملت ایران هیچگاه خواهان ارتباط با روباه پیر استعمار نخواهد بود

امام جمعه موقت تهران با محکوم اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل گفت: پرونده انگلیس در نزد ملت ما بسیار سیاه است و هیچگاه ملت ما خواهان ارتباط با این روباه پیر استعمار نبوده، نیست و نخواهد بود.
کد خبر: ۳۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 03October 2014

ملت ایران هیچگاه خواهان ارتباط با روباه پیر استعمار نخواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران گفت: در عرصه مذاکرات حرف نو نداریم و همچون گذشته از مذاکره کنندگان انرژی هستهای حمایت خواهیم کرد درصورتی که در چارچوب رویکردها و بیانات مقام معظم رهبری عمل کنند و از خطوط قرمز جمهوری اسلامی عبور نکنند.

وی با بیان اینکه خط ما خط ولایت است، خاطرنشان کرد: ظرفیت غنی سازی به اندازه نیاز کشور باید حفظ شود. البته نیازمان را نیز نظام تعیین میکند و نه دیگران. تحقیق و پژوهش در عرصه هستهای با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهد تا تلاش فن آوران هستهای ما بیثمر باقی نماند.

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه سایت فردو باید همانند نطنز ظرفیت غنیسازی خود را ارتقا دهد، گفت: ماهیت آب سنگین اراک باید محفوظ باقی بماند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: البته غربیها باید بنا بر توافق اولیه به وعده خود یعنی رفع تحریمها نیز عمل کنند. بنا براین حرف یک کلام است و آن کلام حفظ عزت نظام اسلامی است. چرا که برخی گفتهاند زیر بار توافق همراه با ذلت هم میروند، اما ملت ایران با هوشیاری خود عدم توافق با عزت را به توافق نگین ترجیح میدهند.

وی در بخش دیگری از خطبههای نمازجمعه تهران با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلستان در سازمان ملل بیان کرد: جیمز کامرون دروغگو برنامه هستهای ما را مورد اتهام قرار داد و ما را از پیشگامان و حامیان تروریسم در جهان معرفی کرد و همچنین به دروغ، دولتمردان را به دیکتاتوران جامعه اسلامی لقب داد.

آیت الله خاتمی افزود: مردم ما از پرونده سیاه انگلیس آگاهند و میدانند که بن لادن و ابوبکر البغدادی در دامن آنها پرورش یافتهاند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل، اظهار داشت: علیرغم پاسخ برخی مسئولین به اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس و پاسخ همراه با تاخیر رئیس جمهورمان در روسیه و در تهران اما این گلایه و انتظار از سوی مردم است که رئیس جمهور ایران در همان سازمان ملل باید جواب کامرون را میداد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات انگلیس در تاریخ گذشته ملت ایران، گفت: خاندان پهلوی با توطئهی این روباه پیر استکبار 57 سال روز مردم را به شب سیاه تبدیل کردند. در انحراف نهضت مشروطیت در خط مقدم جنایت بودند و به رژیم بعث عراق گاز سارین را دادند که هنوز هم گریبان مجروحین جنگ تحمیلی را گرفته است.

وی ادامه داد: پس آنها تولیدکنندگان سلاحهای کشتار جمعی هستند که از منافقین و تروریستها حمایت کردند و 17 هزار نفر از مردم کشور ما را به وسیله آن سلاحها ترور و به شهادت رساندند. همچنین آنها در فتنه 88 حمایتهای مالی، تجهیزاتی و سیاسی از آشوبگران کردند.

آیت الله خاتمی با گلایه از برخی روزنامهنگاران داخلی اظهار داشت: تاسف میخورم از ذوقزدگی برخی روزنامهنگاران که از ملاقات نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور ما به وجد آمدند و به گونهای تیتر زدند که انگار برای ارتباط با این دولت استعمارگر ثانیه شماری میکردند.

وی افزود: حتی پس از اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس باز هم این روزنامهنگاران به جای سر عقل آمدن با سانسور برخی اظهارات کامرون از ملت ایران خواستند که فراموش کنند، چرا که نخست وزیر انگلیس تحت فشار صهیونیستها قرار گرفته و این اظهارات را ارائه کرده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: راه درست این است که مرگ بر انگلیس طنین انداز شود تا این استعمارگران مجبور به عذرخواهی از ملت ایران بشوند.

وی در بخش دیگری از خطبههای امروز نمازجمعه تهران به بحران کم آبی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: همه میدانند ما در عرصه آب مشکل داریم و گاهی کارشناسان وضعیت را قرمز تعبیر میکنند.

آیت الله خاتمی افزود: مردم ما مسلمانند؛ در قران آمده است که خداوند اسرف کنندگان را دوست ندارد. امروز کناره گرفتن از اسراف هم تکلیف شرعی و هم ملی است. خوشبختانه اقداماتی از سوی دولتمردان نسبت به محار آبهایی که بیمحابا از کشور خارج میشوند صورت داده اما میطلبد که در سیستم آبیاری نادرست کشاورزی اصلاحاتی صورت گیرد که نود درصد آب ما صرف این امور میشود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه متاسفانه از عوامل معنوی در حل مشکلات جامعه غفلت شده است، گفت: بنده از مسئولین، علما و ائمه جمعه درخواست میکنم نماز باران ادا و این سنت احیا شود.

وی در ادامه با تشکر از مدالآوران ایرانی بازیهای آسیایی تصریح کرد: امیدواریم جوانان عزیزی که در عرصه ورزش مایه شادی ملت و غرور ملی مردم عزیزمان شدند و به قهرمانی و مدال آوری نائل شدند، همچون عرصه بدنی در عرصهی معنوی نیز به مدارج بالا دست یابند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به ائتلاف ضد داعش اشاره کرد و گفت: این ائتلاف فریبکارانه و ریاکارانه است و اهداف شیطانی زیادی را دنبال میکند. یک روزی بن لادن قهرمان ملی نامیده میشد و امروز وزیر خارجه آمریکا به صراحت اعلام میکند ما داعش را برای مقابله با جهان اسلام پدید آوردهایم و از طرفی دیگر مطلع میشویم سرکرده داعش را موساد پرورش داده است.

وی بیان کرد: ما واقعیتها را میدانیم که هدف این ائتلاف براندازی نظام سوریه و دستاندازی بر تمامیت و استقلال عراق است. آنها سه سال هزینه کردند تا در سوریه به موفقیت برسند اما حالا میخواهند ناکامی گذشته را با این ائتلاف جبران کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هدف این ائتلاف اشغالگری است، افزود: ورود عناصر خارجی بدون اجازهی قانونی آن کشور اشغالگری است و از نظر حقوق بین المللی این کار محکوم است.

امام جمعه موقت تهران همچنین در ابتدای خطبههای دوم نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبتهای هفته جدید گفت: ظهر عرفه تا غروب آن در استجابت دعا در ماه رمضان برابری میکند و فضیلت روزهی روز عرفه به کفارهی نود سال گناه است.

وی با بیان اینکه دعا سلاح ما است و میتوانیم با این سلاح در کنار تدبیر شایسته بر مشکلات فائق بیاییم، اظهار داشت: در دعای روز عرفه برای دفع شر دشمنان از جهان اسلام، حل مشکلات داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دشمنانی که مدام سنگاندازی میکنند و خواستههای خودمان دعا کنیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به عید قربان گفت: عید قربان یک عید بینالمللی است و حضور در نماز عید تعظیم به شعائر اسلامی است به خصوص در محل نمازجمعه تهران که ام القرای جهان اسلام است. البته قربانی هم در این روز مستحب موکد است که اگر گوشت آن نیز بین فقرا تقسیم شود، فضیلت بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی از نیروهای خدمتگزار نظام اسلامی است و در بحث امنیت که اساسیترین محور توسعه است، فعالیت میکند و گامهای خوبی در بحث مبارزه با موادمخدر، سرقتها و کاهش تصادفات جادهای برداشته شده است. ان شاالله این گامها استمرار یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها