رئیس شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی کرمان:

حقوق بشر اسلامی عیب و نقص‌های حقوق بشر غربی را ندارد

«محمدرضا اکبری‌زاده» گفت: حقوق بشر اسلامی برای همه ابناء بشر تدوین شده و فارغ عیب و نقص‌های حقوق بشر غربی است؛ لذا حقوقی مترقی و کامل بوده که حقوق بشر را در همه ابعاد تضمین می‌کند.
کد خبر: ۳۰۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 06August 2018

حقوق بشر اسلامی عیب و نقص‌های حقوق بشر غربی را نداردبه گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، «محمدرضا اکبری‌زاده» رئیس شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی کرمان، به مناسبت روز «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» اظهار داشت: بعد از پایان جنگ جهانی دوم، کشور‌های فاتح در فکر قیمومیت و تسلط بر دنیا بودند و در سال ۱۹۴۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر را به همین منظور به تصویب ۴۸ کشور رساندند و در زمان تدوین آن از کشور‌های اسلامی و تعالیم اسلام استفاده کردند.

وی گفت: به دنبال این خلاء بود که کشور‌های اسلامی به فکر تدوین حقوق بشر بر اساس مبانی دین اسلام و حقوق اسلامی افتادند، تا این‌که در سال ۱۳۶۹ اعلامیه حقوق بشر اسلامی با یک مقدمه و ۲۵ ماده به تصویب رسید.

این مقام قضائی تصریح کرد: مبنای حقوق بشر غربی مکاتب حقوقی سکولار و پوزیتویستی بود که از لحاظ معرفت شناختی مبتی بر عقل بسندگی و تجربه‌گرایی بوده و دریافت‌های وحیانی را قبول ندارد و از لحاظ جهان شناختی نیز بر پایه انکار وجود خدا و انکار روز واپسین و جانشینی افکار الحادی و ماتریالیستی و سکولار است، همچنین در بعد انسان‌شناختی نیز بر پایه اومانیسم و انسان خدایی بنا نهاده شد.

وی بیان داشت: زمانی که حقوق بشر بر این پایه‌های سست بنا نهاده شد، سعادت دنیوی و اخروی بشر تامین و تضمین نمی‌شود و وضعیت امروز حقوق بشر ناشی از همین دیدگاه‌ها و شناخت‌ها است و دستگاه‌های متولی حقوق بشر مانند سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر، عاجز از کمک به حفظ  و ارتقاء حقوق بشر هستند.

این مقام قضائی ادامه داد: حقوق بشر اسلامی برای همه ابناء بشر تدوین شده و فارغ عیب و نقص‌های حقوق بشر غربی است؛ لذا حقوقی مترقی و کامل بوده که حقوق بشر را در همه ابعاد تضمین می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: مناسبت‌هایی مانند روز «حقوق بشر اسلامی» زمینه طرح و پیگیری این مباحث را فراهم می‌آورد. ان‌شاء‌الله اندیشمندان و حقوق‌دانان اسلامی، از این فضای به‌وجود آمده در راستای نهضت جهانی امام زمان (عج) استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار