مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

«تخریب‌چی»، «اطلاعات عملیات» و «دیده‌بانی» سخت‌ترین مسئولیت‌ها در جنگ بودند

حجت‌الاسلام «تقی عزیزی» با بیان این‌که «تخریب» مسئولیت سختی در جنگ بود، گفت: بعد از مسئولیت «تخریب»، نیرو‌های اطلاعات عملیات، نیرو‌های ویژه‌ای بودند؛ در واقع شب عملیات این نیروهای اطلاعات عملیات بودند که بچه‌ها را به خاک دشمن هدایت می‌کردند.
کد خبر: ۳۰۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 08August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «تقی عزیزی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، شب گذشته (سه‌شنبه) در یادواره شهدای دیده‌بانی استان، با بیان این‌که سه مسئولیت در جنگ سخت بود، اظهار داشت: وقتی حرف از «تخریب» می‌زدند، همه می‌دانستند که خیلی سخت است؛ چراکه زیر گلوله دشمن باید می‌رفتند و مین‌ها را خنثی می‌کردند.

وی افزود: بعد از مسئولیت «تخریب»، نیرو‌های اطلاعات عملیات، نیرو‌های ویژه‌ای بودند؛ چراکه هم باید با سواد می‌بودند و هم باید می‌رفتند در دل دشمن و مسیر‌ها و قبضه‌ها را شناسایی می‌کردند؛ در واقع شب عملیات این نیروهای اطلاعات عملیات بودند که بچه‌ها را به خاک دشمن هدایت می‌کردند.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: هرکدام از این ۲ مسئولیت یک ویژگی داشت که دائمی نبود، «تخریب‌چی» مین‌ها را خنثی می‌کرد و برمی‌گشت و اطلاعات عملیات هم همین‌طور، بچه را می‌رساند و برمی‌گشت، اما «دیدبانی» این‌گونه نبود.

دیده بانی سخت ترین شغل نظامی بود/ «افلاطون» کسی که عراق برای سر او جایزه گذاشته بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به این‌که «دیده‌بان» باید در عمق دشمن می‌رفت و در جایی قرار می‌گرفت که دید کافی روی دشمن داشته باشد، بیان داشت: سخت‌ترین کار «دیده‌بان» در شب اول عملیات بود.

وی افزود: سختی کار «دیده‌بان» این بود که از روز اول تا روزی که خاکریز را به نیرو‌های خودی تحویل بدهد، باید در آن مکان همیشه حضور پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی در پایان با اشاره به شهید «رضا تقی‌زاده» خاطرنشان کرد: این شهید نیز که از شهدای «دیده‌بان» است، از شهدای گمنامی است که در زمان جنگ پیشنهادات زیادی برای فرماندهی در رده‌های بالا داشت، اما همیشه می‌گفت: «من «دیده‌بان» هستم و تخصص این کار را دارم و این پیشنهادات را قبول نمی‌کرد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها