آبفروش:

«مطالبه‌گری» جریان اصلی هیات‎های مذهبی باشد

جانشین دبیر جامعه ایمانی «مشعر» بر لزوم پیگیری مطالبات مردمی در هیات‌های مذهبی تأکید کرد.
کد خبر: ۳۰۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ - 16August 2018

«مطالبه‌گری» جریان اصلی هیات‎های حسینی باشدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «رحیم آبفروش» صبح امروز در آیین افتتاحیه نهمین همایش هیات‌های محوری و برگزیده کشور که در قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: اجتماع خادمان هیات‌های کشور در قصرشیرین با محوریت خدمت‌گزاری به زلزله‌زدگان از شیرین‌ترین و مفیدترین اقداماتی بود که انجام شد.

وی افزود: پس از ماجرای تلخ زلزله، در لابه‌لای همه تلخی‌ها، برکات بسیاری نیز با حضور هیأت‌های حسینی به منصه ظهور رسید؛ در این عرصه جوانان هیأتی مناطق مختلف کشور با خدمات استثنایی خود از جمله ساخت خانه‌های روستایی برای مردم زلزله‌زده باعث شدند که گفتمان «خادم هیأت خادم مردم» تثبیت شود.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهار کرد: اگر می‌خواهیم که عَلَم مطالبه برداریم، پیش از آن باید در حوزه خدمات اجتماعی به مردم گام برداریم؛ اگر این چنین نباشد، حرکات شیک اتوکشیده و بی‌خاصیتی شکل می‌گیرد و از طرفی اگر بحث خدمات به محرومان منجر به امر مطالبه‌گری نشود، به یک مدل حجتیه‌ای ختم خواهد شد، و اگر امر مطالبه‌گری عمیق و صحیح پیش نرود قطعاً به انحراف خواهد رفت؛ به همین خاطر یک اسلوب پیش‌بینی‌شده، منطقی و درستی با پیشبرد گفتمان خدمت‌رسانی شکل گرفت.

وی گفت: امروزه شاهد این مسأله هستیم که بچه‌های هیأتی در شهرهای مختلف مثل زنجان، آبادان، بندرعباس، اراک و... بحران‌ها و آسیب‌های بزرگ اجتماعی و مردمی را حل و رفع کردند؛ آبرسانی به مردم آبادان، پیگیری مطالبات صیادان بندرعباس و... توسط همین هیأتی‌های دردمند انجام شد.

آبفروش یادآورشد: اگر هیأتی ‌ها و مذهبیون این دردها را فریاد نزنند و به داد مردم نرسند، قطعاً صدای آمریکا و BBC خود را به عنوان بلندگوی مردم جا می‌زنند؛ امروز هیأتی‌ها و پیروان مکتب اهل‌ بیت (ع) باید علمدار جریان مطالبه‌گری باشند؛ این مسأله در دقیق‌ترین موقعیت طرح شده است و کاملاً با چهل سالگی انقلاب و ایام محرم تطابق دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها