با حضور امیر حیدری؛

شبیه‌ساز پایه ثابت ارتقاء یافته بالگرد 206 رونمایی شد

شبیه‌ساز پایه ثابت ارتقاء یافته بالگرد 206 صبح امروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.
کد خبر: ۳۰۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ - 18August 2018

شبیه‌ساز پایه ثابت ارتقاء یافته بالگرد 206 رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، شبیه‌ساز پایه ثابت ارتقاء یافته بالگرد 206 که از سوی معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بهینه‌سازی و بروزرسانی شده صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

شبیه‌سازها امروزه به عنوان یکی از وسایل کمک آموزشی مدرن در دنیا محسوب می‌شوند و تمامی کشورهای سازنده بالگردها که دارای بزرگترین فناوری این سیستم هستند با استفاده از همین شبیه‌سازها بخشی از آموزش‌ها و مهارت‌های خلبانان خود را تکمیل می‌کنند.

امروزه دیگر برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست که برای آموزش خلبانان از بالگردهای واقعی استفاده کند؛ زیرا هزینه‌های زیادی در بر دارد و بر این اساس هوانیروز به ویژه در طی یک دهه اخیر در زمینه ساخت شبیه‌سازها اقدامات خوبی را انجام داده است.

از سوی دیگر پرواز با شبیه‌ساز موجب می‌شود که ما بتوانیم در زمینه مصرف قطعات واقعی بالگرد، در عمر واقعی بالگرد و سوخت صرفه‌جویی کنیم.

استفاده از شبیه‌سازهای بالگردها زمینه کاهش خطرات، تلفات جانی و مالی و افزایش کیفیت آموزش‌ها را برای دانشجویان خلبانی فراهم می‌کند.

با توجه به این که شبیه‌سازهای بالگردها به صورت نرم‌افزاری طراحی شده و قابل اجرا هستند، خلبان می‌تواند با استفاده از این شبیه‌سازها پرواز در شب، هوای مه‌آلود، بارندگی، برفی و در تمامی شرایط بد جوی را تجربه کند، در صورتی که اگر این پروازها در شرایط واقعی انجام شود، هزاران حادثه و اتفاق در کمین خلبانان است.

با توجه به این که امروزه متخصصان هوانیروز به توانایی ساخت شبیه‌سازهای بالگردها دست یافته‌اند، بر همین اساس پرواز با شبیه‌سازها برای خلبانان بسیار مفید، مناسب و مقرون به صرفه است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار