با حضور کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان

جشنواره بین المللی موسیقی «آوای غدیر» برگزار می‌شود

جشنواره موسیقی با محوریت غدیر و با حضور نوازندگان و خوانندگان موسیقی اقوام چند کشور آسیایی از جمله ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان ۲۰ مهر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ - 07October 2014

جشنواره بین المللی موسیقی «آوای غدیر» برگزار می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، اولین دوره جشنواره بین المللی«آوای غدیر» با حضور بزرگان موسیقی اقوام چند کشور آسیایی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار میشود.

جشنواره موسیقی با محوریت غدیر و با حضور نوازندگان و خوانندگان موسیقی اقوام چند کشور آسیایی از جمله ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان ۲۰ مهر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار میشود.

هنرمندان در این رویداد با بهرهگیری از دستاوردهای موسیقی تلاش میکنند که ضمن معرفی موسیقی منطقه خود، ریشههای مشترک موسیقی مذهبی با مضمون غدیر را به مخاطبان ارائه دهند، این اتفاق یکی از معدود رویدادهای موسیقایی با مضمون غدیراست که برای مخاطبان ایرانی اجرا میشود.

حضور نوازندگان و خوانندگان صاحبنام منطقه در ایران برای اجرای آثار موسیقایی با محوریت غدیر به کشورمان نشان دهنده بزرگی سرزمین ما و نقش بسیار تاثیرگذار و قدرتمند فرهنگی آن در بین کشورهای منطقه است ضمن اینکه می تواند در معرفی بیشتر کشورمان به عنوان محور وحدت ولایت و امامت مورد توجه قرار گیرد.

این رویداد فرهنگی گام عملی مهمی در بررسی موسیقی قومی  و نقش آن در مطالعات جامعه شناسی و شخصیت شناسی باشد و امیدوارم بتوانیم میزبان شایسته ای برای هنرمندان باشیم.

موسی نبی اوغلو، عاشیق علی تاپدیق اوغلو، عاشیق اشرف قریب اوغلو ، آقا مراد اسرافیل اف و رشاد علی یو از آذربایجان، عاشیق ترمثیخان سعدی اوغلو و عاشیق شاخباز ممداف از گرجستان و عاشیق ماکسوت کوجا فریادی و عاشیق احمد کایهان جمال از ترکیه در این رویداد حضور خواهند داشت.

در جشنواره موسیقی«آوای غدیر» همه هنرمندان در کنار یکدیگر قطعهای را با محوریت ولایت اجرا میکنند.

اولین جشنواره بین المللی «آوای غدیر» یکشنبه بیستم مهر ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود. در جشنواره بینالمللی موسیقی آوای غدیر ۱۷ نوازنده از چهار کشور ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان در قالب یک گروه قطعه «حقیقتنامه» روایتی از غدیر را اجرا میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها