نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

برپایی حکومت عدل الهی، هدف اصلی غدیرخم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برپایی حکومت عدل الهی، هدف اصلی غدیر خم و ولایت مداری درس جاودانه این عید بزرگ است.
کد خبر: ۳۰۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ - 26August 2018

برپایی حکومت عدل الهی، هدف اصلی غدیرخم استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمد علی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در جمع شیعیان شهر ایغدیر جمهوری ترکیه اظهار داشت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه ای از تداوم خط نبوت است که زنده نگه داشتن آن زنده نگه داشتن اسلام است.

وی با بیان اینکه این عید بزرگ روز اکمال دین و اتمام نعمت است، گفت: این عید بزرگ نه تاریخ و نه جغرافیا است بلکه ولایت است و پیشوند آن رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است.

امام جمعه تبریز افزود: غدیر چشمه ای است که تا پایان هستی جوشان و خروشان خواهد بود و این عید مظلومان و مستضعفان الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورها است.

آل هاشم این عید را، عید ولایت، عید سیاست و عید دخالت مردم در حکومت دانست و تصریح کرد: برپایی حکومت عدل الهی هدف اصلی غدیر و ولایت مداری درس جاودانه این عید بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اهمیت این عید گفت: عید غدیر نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته و دارد.

وی تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی در روز تاریخی غدیر را مهمترین ماموریت حضرت محمد (ص) در زمان رسالتش برشمرد و گفت: شیعیان جای جای کره خاکی با اعتقاد به آرمان های نورانی خود غدیر را عامل وحدت بین مسلمانان میدانند که در آثار تالیفی بزرگان دین این موضوع به وضوح بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اخوت و برادری آموزه بزرگ دین اسلام به پیروان راستین حضرت محمد (ص) است و نباید نحوه طرح مسئله غدیر موجب جدایی دل های آگاه مسلمان از همدیگر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها