سردار وحیدی:

آمریکا برای تغییر حاکمیت در سوریه هفت هزار میلیارد دلار هزینه کرد

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: آمریکایی‌ها برای تغییر حاکمیت در سوریه هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردند؛ اما تلاش‌های آن‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.
کد خبر: ۳۰۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ - 29August 2018

هفت هزار میلیارد دلار هزینه حضور نظامی آمریکا در سوریه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم افتتاح مدرسه حکمرانی شهید بهشتی که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: موضوع «حکمرانی» اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا حکمرانی امری بسیار مقدس است؛ به همین دلیل بود که در غدیر خم امر حکمرانی امیرالمومنین علی (ع) و نه دوستی و برادری او با پیامبر اکرم (ص)، اعلام شد؛ امر حکومت علی (ع) اینقدر مهم است که خداوند متعال به رسول اکرم (ص) وحی کرد که اگر ولایت علی را اعلام نکنی، انگار کاری نکرده‌ای.

سردار وحیدی حکومت در اسلام را با سایر حکومت‌ها متفاوت دانست و گفت: برخی به دلیل عدم شناخت از اسلام، نمی‌توانند حکومت اسلامی را قبول کنند.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حکومت اسلامی اشاره و بیان کرد: بخش عظیمی از حکومت اسلامی توسط حاکمانی صورت می‌گیرد که دل در گرو اسلام دارند و شکل‌گیری دولت اسلامی جز بر پایه حکمران دلداده به اسلام شکل نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی پذیرش مسئولیت بدون دانش و درک درست را کاری اشتباه دانست و افزود: افرادی که دانش و درک درستی از امور ندارند، نباید مسئولیت‌ها را قبول کنند؛ این افراد بدانند که در آخرت باید پاسخ‌گوی عملکرد خود باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان در جامعه اسلامی باید خود را پاسخ‌گو و خدمت‌گزار مردم بدانند. در ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل شرایط سختی که پشت سر گذاشته بودیم، مدیران خوبی داشتیم، اما با فاصله گرفتن از ابتدای انقلاب، نیاز به تربیت مدیران احساس می‌شود.

سردار وحیدی با اشاره به تغییر و تحول در سطوح مختلف مدیریت کشور به دلیل وجود دموکراسی اظهار داشت: در مجلس و دولت مسئولان هر چهار سال تغییر می‌کنند؛ البته تغییر مدیران با تغییر دولت امر مطلوبی نیست؛ چرا که کمبود تجربه به پیشرفت کار آسیب می‌زند. در کشور‌های مختلف افردای که به مسئولیت می‌رسند، حق ندارند اهداف حزبی و گروهی خود را دنبال کنند، در صورتی که رعایت نکردن این موضوع به کشور ما آسیب‌هایی رسانده است.

وی حکمرانی را بسیار مهم دانست و افزود: حکمرانی یک دانش میان‌رشته‌ای است؛ پس در دانشگاه‌های عادی نمی‌شود آن را تدریس کرد. همچنین جریان‌های سیاسی نیز نمی‌توانند این آموزش را برعهده بگیرند؛ لذا دانشگاه عالی دفاع ملی به دلیل وظیفه‌ای که دارد، یعنی آموزش مدیران و متخصصان مورد نیاز کشور، این وظیفه را برعهده گرفته است.

سردار وحیدی تاکید کرد: در کشور افراد باتجربه بسیار داریم؛ پس باید از تجربه آن‌ها برای تربیت مدیران و حکمرانان آینده کشور استفاده کنیم، تا مدیرانی شایسته مدیریت در انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی سپس به توطئه دشمنان انقلاب در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا در همه نقشه‌ها و توطئه هایش علیه انقلاب مانند تشکیل داعش در مقابل ایران اسلامی و حکمران الهی آن شکست خورده و خود آمریکایی‌ها بار‌ها به شکست خود اذعان کرده‌اند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: آمریکایی‌ها هفت سال در سوریه به دنبال آن بودند که بشار اسد رئیس جمهور این کشور نباشد و برای این کار تمام قدرت خود را هم بکار گرفتند؛ ولی نتیجه‌ای نگرفتند و حتی در عراق هم می‌خواستند با کمک کشور‌هایی که اسلام آمریکایی دارند، حکمرانی کنند؛ اما در این عرصه هم در برابر ایران نتوانستند کاری انجام دهند؛ زیرا در آمریکا حکمران مادی حضور دارد و در ایران حکمرانی الهی حکومت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حدود 100 برابر بودجه دفاعی ما بودجه نظامی دارد، اضافه کرد: آمریکا با داشتن 736 میلیارد دلار بودجه نظامی، 20 هزار میلیارد بودجه بخش اقتصادی خود و با خرج هزینه‌ای بالغ بر هفت هزار میلیارد دلار برای تسلط بر سوریه، باز هم نتوانست در این کشور خواسته‌های خود را تحقق بخشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار