مراسم رونمایی از «آوازهای سرزمین من»

اولین پروژه سینمایی ایران در مورد داعش +تصاویر

روز گذشته پلان هایی از «آوازهای سرزمین من» اولین پروژه سینمایی در مورد داعش، با حضور اهالی رسانه و مسئولین سینمایی و تلویزیون در حوالی شهرستان رباط کریم تهران فیلم برداری شد.
کد خبر: ۳۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵ - 08October 2014

اولین پروژه سینمایی ایران در مورد داعش +تصاویر

به گزارش دفاع پرس، روز گذشته پلان هایی از فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» با حضور محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، جمیله بوپاشا از اعضای جبهه آزادیبخش الجزایر و حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما و اهالی رسانه در شهرستان رباط کریم فیلم برداری شد.

 

«آوازهای سرزمین من» به سفارش مرکز بین الملل صدا و سیما با تهیه کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی عباس رافعی در حال تولید است. تمام بازیگران این فیلم از هنرمندان شناخته شده سینمای لبنان، مصر و سوریه انتخاب شدهاند.

 

 

 

 

 

فیلمبردای «آوازهای سرزمین من» شهریور امسال در لبنان شروع شده است. اما بخش هایی از این فیلم  شامل سکانس های انفجار و پلان هایی که امکان فیلمبرداری آنها در لبنان وجود ندارد، در شهرستان رباطکریم تهران فیلمبرداری می شود. این بخش ها که شامل حمله نیروهای داعش و انفجارهای مهیب است، در دکورهای عظیمی که به این خاطر طراحی و ساخته شده اند، جلوی دوربین می روند.

 

 

 

 

فیلمبرداری«آوازهای سرزمین من» در رباط کریم تا یک هفته دیگر ادامه دارد. 20 درصد از فیلمبرداری کار باقی مانده است و تدوین همزمان آن توسط پرهام وفایی در حال انجام است

 

جمیله بوپاشا در جریان بازدید از پشت صحنه مجموعه «آوازهای سرزمین من» گفت: داعش ساخته و پرداخته استعمارگران، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در تلاش است به گونهای افکار عمومی جهان را ضد مسلمانان تهییج کند، اما این رفتارها محکوم به شکست است.

 

محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در مورد ساخت فیلم «آوازهای سرزمین من» گفت: ساخت آثاری اینچنین میتواند تمایز بین اسلام ناب محمدی و اسلام ساخته شده به دست صهیونیست ها را مشخص کند و نشان دهد قرائت رحمانی که از اسلام میشود چه تفاوتی با قرائیت متحجرانه و خشن از اسلام دارد. تبعا ساخت چنین فیلمهایی برای مخاطب مسلمان و کشورهای منطقه موثر واقع میشود.

 

«آوازهای سرزمین من» داستان جوان مسلمانی به نام ناصر است که دل در گرو عشق دختری مسیحی به نام سارا دارد. اما با حمله داعش به جنوب لبنان و اتفاقاتی که پس از جنایات این گروه در این منطقه میافتد مسیر این پیوند دشوار میشود. این داستان به نقش مخرب گروهک داعش و تکفیریها در خاورمیانه میپردازد و مقاومت مردم منطقه را در مقابل آنها به تصویر میکشد.

 

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها