وزیر ارشاد:

خراسان شمالی رنگین‌کمان زیبایی اقوام به شمار می‌رود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خراسان شمالی دارای هویت ارزشمندی است و این استان رنگین کمان زیبایی اقوام به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۰۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ - 02September 2018

خراسان شمالی رنگین کمان زیبایی اقوام به شمار می رودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی دارای هویت ارزشمندی است و این استان رنگین کمان زیبایی اقوام به شمار می‌رود؛ زیرا اقوام مختلف با تنوع‌های گوناگون در کنار یکدیگر با مسالمت زندگی می‌کنند.

وی افزود: تنوع قومی و اقلیمی خراسان شمالی زمینه بروز استعدادهای خلاق است که باعث افزایش توسعه پایدار استان در حوزه اجتماعی می‌شود و همچین قرار گرفتن خراسان شمالی در مسیر باب‌الرضا میزان حضور زوار در استان را افزایش می‌دهد که این موضوع نیز به توسعه پایدار استان کمک کند بنابراین مسئولین استانی باید این دو موضوع را مورد توجه قرار دهند.

صالحی با اشاره به اینکه طی 40 سال اخیر در حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است، گفت: در حال حاضر در تولید محصولات فرهنگی و هنری در منطقه رتبه یک را داریم و هر ساله ۴ هزار و ۵۰۰ فیلم از جمله فیلم بلند، کوتاه، سریال، مستند و انیمیشن در کشور تولید می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: 9 هزار و 300 مجوز رسانه‌ای در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۴ هزار رسانه و هزار و ۳۰۰ خبرگزاری و پایگاه خبری فعال هستند.

وی در پایان به ۳۰۰ پروژه نیمه تمام در بخش فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی فرصتی مناسب برای اتمام طرح‌های ناتمام است که در این رابطه مشوق‌هایی در نظر گرفته شده و در حال بررسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار