یادداشت/

هراس دشمن از اتحاد ملت‌های ایران و عراق

رسانه‌های دشمن از اتحاد ایران و عراق در هراس هستند؛ لذا تلاش می‌کنند به هر نحوی که شده این اتحاد را بر هم بزنند تا بتوانند سیاست شوم خود را اجرایی کنند.
کد خبر: ۳۰۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 03September 2018

هراس دشمن از اتحاد ملت ایران و عراقگروه بین‌الملل دفاع پرس- علیرضا رحیم طهرانی؛ اسلام‌هراسی اصطلاح تازه‌ای نیست که به‌طور خاص در زمینه رابطه اسلام با غرب، رواج یافته است. سابقه پدیده «هراس از اسلام» به زمان ظهور دین اسلام بازمی‌گردد؛ اما پس از حوادث یازدهم سپتامبر اسلام‌هراسی در بین کشور‌های غربی، افزایش و عمق بیشتری یافت.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که اسلام‌هراسی در تاریخ ریشه دوانده و از سلسله روابط ناآرام میان غرب و اسلام نشات گرفته است و طی این روابط ناآرام، هراس از اسلام در ذهن غربی‌ها تثبیت شده و موجب شده تا آنان اسلام را خطری جدی بدانند که تهدیدکننده جدی جوامع غربی است.

نکته قابل توجه در پیدایش مفهوم اسلام‌هراسی مهد آن است. با تاملی بر سیر تطور اسلام‌هراسی مخصوصا در کشور آمریکا به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که واژه‌ی اسلام‌هراسی جایگزین مکارانه و هوشمندانه‌ای برای اسلام‌ستیزی بوده است. سابقه‌ی درخشان و بلندبالای آمریکا در راستای دشمنی با اسلام و مسلمانان حاکی از این مسئله است که آمریکا از گسترش اسلام در سرزمین‌هایش بیم دارد.

اسلام‌هراسی را می‌توان تنها ابزار و سلاح برای تحقق سیاست‌های شوم‌شان قلمداد کرد. هر زمان که این واژه در رسانه‌های غربی پررنگ‌تر نمود پیدا کرد در واقع بر طبل اختلاف و جنگ کوبیده شد تا از این طریق بتوانند منافع خودشان را با کمترین خطری حفظ کنند.

گروه‌های اصلی این هراس افزایی شامل صندوق انتزاع (Abstraction Fund)، پروژه کلاریون (Clarion Project)، مرکز آزادی دیوید هورویتز (David Horowitz Freedom Center)، مرکز قانون و آزادی آمریکا، مرکز سیاست امنیتی، پروژه تحقیقی تروریسم و دیده‌بان جهاد (Jihadwach) است که حدفاصل سال‌های 2008 و 2013 تقریبا 206 میلیون دلار صرف اسلام‌هراسی کرده‌اند. در واقع نفرتی که این گروه‌ها برای آن هزینه می‌کنند، تبعاتی همچون حمله به مساجد و مسلمانان و قوانین جدید تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان در آمریکا به همراه دارد.

علاوه بر این آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند وحدتی را که این روزها بین شیعه و سنی ایجاد شده است، به هم بزنند. اسلام با دشمن واحدی مواجه است. برای دشمنان فرقی میان اهل تشیع و تسن وجود ندارد و آن‌ها فقط با اسلام عداوت دارند. 

اختلاف‌نظرهایی بر سر مسائلی میان تشیع و تسنن وجود دارد که نمی‌توان آن را انکار کرد؛ ولی در مسائل گوناگونی از جمله در اعتقادات، احکام، اخلاق و... دارای مشترکات زیادی هستند؛ اما نباید به معاندین و دشمنان اجازه این اختلاف‌ها را به خصومت و دشمنی تبدیل کنند و به اتحاد و برادری اسلامی خدشه‌ای وارد سازند. استعمارگران و ابرقدرت‌های جهان همواره در تلاش بودند با دسیسه‌های مختلف میان  فرق اسلامی  از جمله شیعه و سنی را از هم جدا کنند تا از این طریق به منافع مادی خودشان برسند و مانع شکل‌گیری امت واحد مسلمان شوند.

پس از سقوط صدام و آرامش نسبی در عراق چند سالی است که پیاده‌روی اربعین هر سال پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود. این پیاده‌روی را می‌توان یکی از حیرت‌انگیزترین مراسم مذهبی شیعیان قلمداد کرد که هرچند در دوره‌هایی مثل حکومت صدام این امر میسر نبود.

امام صادق (ع) درباره ثواب زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده می‌فرمایند: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا می‌برد (کامل الزیارات ص ۱۳۴) شکل‌گیری شگفت‌انگیز مراسم اربعین در سال‌های اخیر و حضور میلیونی عاشقان حسینی از سراسر جهان موجب حیرت جهانیان شده است. این اجتماع پیام‌های بزرگی در دل خود پنهان کرده است؛ پدید آمدن سپاه بزرگ اسلام برای یاری آخرین منجی عالم، بازگشایی راه قدسی که از کربلا می‌گذرد، اشاعه و پخش نام و یاد امام حسین (ع) که امام عصر (عج) در هنگام ظهور خود را با این نام به جهانیان معرفی می‌کند و توانسته است تمام هزینه‌های جبهه غرب را برای اسلام‌هراسی در جامعه جهانی از بین ببرد.

با نزدیک شدن ایام محرم و اربعین حسینی رسانه‌های غربی و معاند در تلاش هستند رابطه ایران و عراق را که به عنوان یک متحد اصلی در غرب آسیا بعد از فروپاشی رژیم بعث به شمار می‌آید، از بین ببرند تا از این طریق به اهداف پلیدشان دست یابند.

اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده است که جوانان عراقی برای تامین غرایض جنسی خود به مشهد می‌آیند. نکته جالب توجه این است که سالانه حدود 2 میلیون زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند و تنها به عراقی‌ها اشاره می‌شود که از همین موضوع می‌توان به شیطنت برخی رسانه‌های معاند پی برد. همین ادعا سبب تشویش اذهان عمومی نسبت به مردم عراق شد و بهانه به دست رسانه‌های معاند داده تا از این طریق روابط ایران و عراق آن هم در نزدیکی ماه محرم و مراسم پیاده روی اربعین را هدف قرار دهند. ادعایی که در زمان اربعین به زبان عربی در عراق پخش می‌شود و حتی در سال قبل این رسانه‌ها ادعا کرده بودند که زنان عراقی از صیغه با مردان ایرانی باردار شده‌اند. موج رسانه‌ای که با حمایت آل سعود و جبهه غرب در تلاش است تا رابطه میان ایران و عراق را گل‌آلود کند تا بتوانند ماهی‌گیری کنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار