امیر حاتمی در دیدار با فرمانده ارتش روسیه در سوریه:

ادامه عملیات‌ها در سوریه باید در هماهنگی کامل انجام شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه ادامه عملیات‌ها در سوریه باید در هماهنگی کامل انجام شود، گفت: کاری که نیرو‌های عمل‌کننده در مقابله با تروریست‌ها در سوریه انجام دادند اقدام ارزشمندی بود که توانست توطئه بزرگی را که علیه امنیت منطقه تدارک دیده شده بود، خنثی کند.
کد خبر: ۳۰۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ - 05September 2018

توطئه استکبار جهانی در سوریه منطقه را دچار یک ناامنی طولانی می‌کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با فرمانده ارتش روسیه در کشور سوریه با تقدیر از تلاش‌ها و عملکرد نیرو‌های مختلف در عملیات مقابله با تروریست‌ها در سوریه از جمله نیرو‌های ارتش روسیه، ارتش سوریه و نیرو‌های محور مقاومت و تبریک پیروزی‌های اخیر بر تروریست‌ها، آن را حاصل همکاری، هماهنگی، همدلی و پیگیری هدف مشترک انسانی دولت‌ها و گروه‌های مشارکت کننده در عملیات دانست.

وی با مروری بر آنچه که در سوریه در مدت اشغال توسط جریان‌های تروریستی تکفیری داعش گذشت، اظهار داشت: کاری که نیرو‌های عمل کننده در مقابله با تروریست‌ها در سوریه انجام دادند اقدام ارزشمندی بود که توانست توطئه بزرگی را که علیه امنیت منطقه تدارک دیده شده بود خنثی کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با برشمردن اهمیت پیروزی‌های اخیر در سوریه تصریح کرد: نه تنها مردم کشور سوریه بلکه مردم منطقه و جهان از دستاورد‌های این پیروزی‌ها بهره‌مند شده‌اند لذا جا دارد از تمام نیرو‌های عمل کننده در سوریه تقدیر و تشکر کنیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه توطئه استکبار جهانی در سوریه در صورت موفقیت می‌توانست منطقه را برای مدت طولانی دچار یک ناامنی نهادینه شده کند، هشدار داد: باید توجه کرد که پیروزی‌ها هنوز در نیمه راه است و ادامه عملیات‌ها باید در هماهنگی کامل انجام و از دستاورد‌هایی که در میدان نظامی به دست آمده در سایر صحنه‌ها به خوبی حفاظت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از تجربه‌ای که از همکاری و هماهنگی در سوریه کسب شده به عنوان الگویی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و در سایر صحنه‌ها بهره برداری شود، گفت: نشست آستانه از تجربیات موفق در سطح سیاسی برای حل و فصل این بحران است و بر ادامه این روند و تقویت آن تاکید داریم.

فرمانده میدانی ارتش سوریه نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت میدانی جنگ با تروریست‌ها در سوریه، هماهنگی نزدیک و صمیمی بین فرماندهان نیرو‌های مختلف را عوامل مهم در کسب موفقیت‌ها دانست.

بنا بر این گزارش در این دیدار، وضعیت مناطق عملیاتی و هماهنگی نیرو‌های مختلف عمل کننده در صحنه مبارزه با تروریسم در سوریه شامل نیرو‌های ارتش سوریه، نیرو‌های محور مقاومت و نیرو‌های روسی بررسی و چگونگی هماهنگی این نیرو‌ها در مقابله موثرتر با تهدید‌های تروریستی در این صحنه و حفظ دستاورد‌ها در مقابل توطئه‌های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار