آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار با دو خانواده معظم شهید:

والاترین سعادت شهدا ، نظاره وجه الله است

والاترین سعادت شهدا این است که وجه الله را نظاره می‌کنند و ما این سعادت را نمی‌توانیم درک کنیم.
کد خبر: ۳۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹ - 11October 2014

والاترین سعادت شهدا ، نظاره وجه الله است

به گزارش دفاع پرس، همت مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برای نخستین بار در قم برای حضور یک مرجع تقلید در منزل خانواده معظم شهدا برنامهریزی شد تا به گونهای دیگر ثابت شود که مراجع تقلید اهتمام ویژهای بر تقویت ارزشهای ایثار و شهادت دارند.

تا کنون مراجع تقلید و علمای بزرگ حوزه دیدارهای بسیاری با خانوادههای معظم شهدا در استان قم داشتهاند که هدف اصلی این دیدارها نیز تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین پاسداشت رشادتها و حماسهآفرینیهای هشت سال دفاع مقدس بوده است. محل انجام دیدارها در بیوت مراجع تقلید یا همایشها و مراسمات مذهبی و فرهنگی بوده است اما سرانجام با برنامه ریزی صورت گرفته آیتالله العظمی نوریهمدانی عصر روزچهارشنبه در منزل دو خانواده که سه فرزند شهید را تقدیم اسلام کرده اند خانواده شهیدان 'محمود'، 'احمد' و 'هادی وکیلی ناطق' و شهیدان 'محمد'، 'احمد' و 'علی جعفری نیا' ، حضور یافت و از مقام خانواده های معظم شهدا تجلیل کرد.

آیتالله نوری همدانی نیز در این دیدارها با تکریم والدین معظم شهدا آسایش و ترقی و تکامل ایران اسلامی را مدیون و مرهون خونهای پاک شهدا دانست و افزود: ثواب بسیاری برای خانواده شهدا در نظر گرفته شده زیرا این بزرگواران خدمت مهمی به انقلاب کردهاند،امنیت و آسایش مملکت از برکت خون شهدا و بازماندگان ایشان است و امیدواریم که خداوند هدایایی که خانواده شهدا تقدیم انقلاب کردهاند را بپذیرد.

آیتالله العظمی نوریهمدانی در این دیدارها بیان داشت: منازل خانواده شهدا از نورانیت خاص و معنویت ویژهای برخودار است در منازل شهدا با مشاهده عکسها و تصاویر حماسی شهدا حس معنوی ویژهای به انسان دست میدهد، خدا را شکر امروز توفیق زیارت خانواده شهدا را داشتیم.

این مرجع تقلید با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم در بیت شهیدان وکیلی ناطق تصریح کرد: توفیق یافتیم در بیتی حضور یافتیم که رهبرمعظم انقلاب در بیت این شهدا قدم گذاشتند این تاکیدی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم بازماندگان شهدا می باشد،پدر شهیدان وکیلی از ایمان و تقوای والایی برخوردار هستند و دین مبین اسلام به جایگاه شهدا بسیار اهمیت میدهد.

آیت الله نوری همدانی در دیدار با مادر شهیدان جعفری نیا تاکید کرد: مادر شهیدی که همه فرزندان خود را فدای انقلاب کرده است، نزد خداوند جایگاهی والا داشته و منت بزرگی بر دوش ملت ایران اسلامی دارد.

آیت الله نوریهمدانی با بیان حدیثی از پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) در مورد هفت خصلت شهید اظهار کرد: نخستین قطره از خون شهدا که بر روی زمین ریخته میشود موجب بخشیده شدن تمام گناهان است و شهدا پس از مرگ لباس بهشتی بر تن میکنند و هر جایی از بهشت را که بخواهند برای خود انتخاب میکنند. فرشتگان الهی از ورود شهدا به بهشت استقبال میکنند، اما والاترین سعادت شهدا این است که وجه الله را نظاره میکنند و ما این سعادت را نمیتوانیم درک کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: خدا به شما اجر و ثواب بسیار داده هیچکس مثل بازماندگان شهدا مادر و پدر وهمسر و فرزند شهدا خدمت به انقلاب و عالم اسلام نکرده است.

سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ابتدای دیدار آیت الله نوری همدانی با خانواده شهیدان احمد، هادی و محمود وکیلی و مادر شهیدان احمد و علی ومحمد جعفری نیا فرا رسیدن دهه ولایت را تبریک گفت و افزود: در زمانی که متعلق به مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) است مرجع عالیقدر شیعه عنایت فرمودند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با خانوادههای سه شهید قم دیدار نمودند. این دیدارها سبب ترویج آموزههای شهدا خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و فداکاری فرهنگی است که از امیر المومنین (ع) و اهل بیت (ع) برای ما بجا مانده و هدایتگر امروز جامعه ما مراجع تشیع مراجعی با بصیرت و فهیم و همیشه در صحنه هستند که امروز در محضر مرجع عالیقدر شیعه برای دیدار و تفقد ایشان از خانواده معظم شهدا هستیم، حرکتی جهادی که به کارگزاران نظام و خادمان شهدا روحیه خدمت می بخشد.

در پایان این دیدار لوح تقدیری از سوی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی تقدیم پدر شهیدان وکیلی ناطق شد.

 

منبع:سایت ایثار

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار