وزیر اطلاعات تأکید کرد

گسترش اقدامات اطلاعاتی در حوزه‌های داخلی و خارجی

وزیر اطلاعات، تعمیق اقدامات اطلاعاتی در حوزه‌های داخلی و خارجی را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت اطلاعات برشمرد.
کد خبر: ۳۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ - 11October 2014

گسترش اقدامات اطلاعاتی در حوزه‌های داخلی و خارجی

 به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات در گفتوگو با ویژهنامه سیامین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در رابطه با سیاستهای کلی در عرصه فعالیتهای اطلاعات و در وزارت اطلاعات، گفت: سیاست اصلی ما برگرفته از تدابیر کلان حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و روح کلی قانون وزارت اطلاعات و افزایش چتر اطلاعاتی در تمامی عرصههای اطلاعاتی داخلی و خارجی، صیانت از منافع ملی، نخگبان و شخصیتهای کشور با حداقل هزینه و حداکثر دستاوردهای اطلاعاتی است و در این چارچوب تمامی اقدامات اطلاعاتی در چارچوب شرع، قانون و اخلاق پیگیری میشود.

علوی در رابطه با اولویتهای کاری وزارت اطلاعات در میان همه وظایف تعریف شده، توضیح داد: مهمترین اولویت کاری وزارت اطلاعات، تعمیق اقدامات اطلاعاتی در حوزههای داخلی و خارجی و توجه به ماموریتهای ذاتی واجا (وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی)، تقویت نیروی انسانی و افزایش سطح آگاهی کارکنان واجا مناسب با شرایط روز و آینده، مقابله جدی با هرگونه توطئه و اقدام دشمن و همچنین افزایش تولید فرآوردههای تحلیلی و توصیفی در خصوص موضوعات امنیتی و اطلاعاتی است.

وی در رابطه ایده اطلاعات مردمی و نقش مردم در موفقیتهای اطلاعاتی، گفت: اطلاعات مردمی ایده خوبی است و اعتقاد داریم وزارت اطلاعات از مردم و برای مردم است پس هر چه به مردم اهمیت داده شود کشور از امنیت پایدارتری برخوردار خواهد بود.

علوی در رابطه با مهمترین حساسیتهای اطلاعاتی و امنیتی که مردم باید به آنها واقف باشند، تصریح کرد: پشتیبانی کامل از ولایت فقیه و حمایت عملی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، حفظ هوشیاری مردم در مقابل توطئههای دشمن و حفظ وحدت، توجه به همبستگی و انسجام ملی توسط آحاد مردم و گروههای سیاسی و اقشار جامعه و توجه به منافع ملی و سرمایههای اجتماعی کشور از جمله مهمترین حساسیتهای اطلاعاتی و امنیتی است که مردم باید آنها را مدنظر داشته باشند.

وزیر اطلاعات همچنین در ارتباط با آینده اطلاعات و چالشهای فراروی وزارت اطلاعات در جمهوی اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در مورد آینده اطلاعات به مفهوم کلی پیشبینی میشود اطلاعات نیز مانند هر مقوله دیگری از پیچیدگی برخوردار خواهد شد و باید متناسب با شرایط و متغیرهای آتی تعبیر شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات مفهوم سنتی خود را از دست خواهد داد، افزود: ما به دنیای پسااطلاعات وارد خواهیم شد که در اینجا قدرت نرم از اهمیت ویژهای برخوردار خواهد شد.

وزیر اطلاعات در رابطه با چالشهای فراروی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، گفت: قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی با دیگر حکومتها متفاوت است و ولایت فقیه به عنوان مقوم اصلی است. علاوه بر آن قدرت کشور ما مبتنی بر مردم است و هر متغیری که در جدایی مردم از نظام موثر باشد میتواند امنیت ملی را دچار چالش کند و برعکس.

علوی خاطرنشان کرد: متغیرهایی که به انسجام جامعه و حکومت بیانجامد بهعنوان فرصت اطلاعاتی مورد توجه خواهند بود و قطعا قدرت اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی بیشتر میشود و جمهوری اسلامی ایران قدرت اصلی منطقه است.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها