یادداشت/ عذرا شباب

دفاع مقدس، فرصت درک برتری اشرف مخلوقات نزد ملائک آسمانی

دوران مقدسی به معدن عظمای الهی متصل شد و ملائک آسمانی را به نظاره‌گر فرشتگان زمینی نشاند تا باری دیگر عرشیان حماسه عاشورا را در جبهه‌های هشت ساله حق علیه باطل مشاهده و دلایل برترى و شرافت انسان را به عنوان «اشرف مخلوقات» تجسّم و درک کنند.
کد خبر: ۳۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ - 11October 2018

دفاع مقدس، فرصت درک برتری اشرف مخلوقات نزد ملائک آسمانیگروه استان‌های دفاع پرس - عذرا شباب؛ باری دیگر قاموس حماسه‌های عزت‌آفرین رزمندگان دفاع مقدس در میسره و میمنه این کره خاکی به گوش می‌رسد، خالقان حماسه‌ای که تبلور دوباره اسلام و سمبل پیروزی شدند، آن‌هایی که رفتند تا حیثیت اعتقادی ایران و ایرانی با اقتدار و استوار بماند.

هنگامی که دشمن بعثی با حمایت سردمداران استکبار جهانی به خیال واهی خود برای ضربه‌زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی، سرزمین ما را مورد حمله قرار‌داد، خیل عظیمی از جوانان غیورمرد برای دفاع از دین و سرزمین خود از شیرین‌ترین تحفه خدادادی خود گذشتند و به پیشواز مرگ سرخ و جان نثاری در راه اسلام و دین راهی به جبهه‌های نبرد شتافتند تا مانع پیشروی و پیروزی دشمنان شوند.

سرو‌های سرخ، پهلوانان صفتی که قهرمانان شهر ما لقب گرفتند و آوازه نام‌شان بر تارک پیشانی دیارمان با صلابت به یادگار ماندگار ماند.

علی‌اکبر‌ها و حبیب‌های خمینی که در مکتب عشق حسینی و به آموزگاری پیر جمارانی درس ازخودگذشتی آموختند و مسلم‌وار در پیروی از ولایت و قاسم‌گونه غریبانه در اوج عطش در محور‌های عملیاتی و خط مقدم‌ها شهد حلاوت و گوارای شهادت را نوشیدند.

دفاع مقدسی که سرتاسر آن بوی خدا می‌داد و زنگار دنیایی در آن معنا و مفهومی نداشت، مردم ساده دلی که همه تعلقات دنیایی خود را برای احیا و اعتلای اسلام ناب محمدی رها کرده بودند تا ققنوس انقلاب سال ۵۷، سیمرغ‌وار محکم و استوار در راستای نهضت عاشورایی پر پرواز خود را در پهنای عالم بگستراند و اسباب بیداری اسلامی شود.

دوران مقدسی که به معدن عظمای الهی متصل شد و ملائک آسمانی را به نظاره‌گر فرشتگان زمینی نشاند تا باری دیگر عرشیان حماسه عاشورا  را در جبهه‌های هشت ساله حق علیه باطل مشاهده و دلایل برترى و شرافت انسان را به عنوان «اشرف مخلوقات» تجسّم و درک کنند.

جبهه‌های ما وادی مقدسی بود که شهدای ما موسی محور نعلین تعلقات خود را از پای جان بیرون کشیدند و مسیح‌گونه چشم‌های ناپلید کوردلان بدخواه نظام را با انوار خونین قدسی خود با جلوه‌های معنوی در دفاع مقدس روشن نمودند.

مادران و پدرانی که در آرزوی رخت دامادی فرزندشان بعد از گذشت سال‌ها بازگشت از سفر، بر پیکر‌ها و استخوان‌های پوسیده در غربت، بر تکه پاره‌های تنشان حنای رنگینی در امتداد خون سرخشان بستند تا آرزو به دل نمانند.

روز شمارحماسه دفاع مقدس، با نثار خون‌های پاک جوانان این مرزو بوم به ثمر نشست تا دشمنان بدانند مرد و زن ایرانی، شهادت را اوج تعالی انسان و ارزشمندترین و گران‌بهاترین حرکت در جهت نجات بشریت می‌داند و از مرگ در راه خدا واهمه‌ای ندارد.

دشمنان بدانند تا زمانی که در تفکر فرزندان شیعه، برترین پیروزی و والاترین مقام که با آن درخت اسلام آبیاری و فساد ریشه کن می‌شود رسیدن به فیض عظمای شهادت است هیچ دشمن داخلی و خارجی نمی‌تواند فرزندان مخلص انقلاب را از اهداف والای خود منحرف سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار