مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تدوین 40 عنوان کتاب به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تدوین 40 عنوان کتاب به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ - 24September 2018
تدوین 40 عنوان کتاب به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار فرماندهان دفاع مقدس و نیروهای مسلح استان با آیت‌الله «نورالله طبرسی» نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن ارائه گزارشی از ستاد سی و هشتمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هدف از این دیدار، تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت است.
 
وی با اشاره به اجرای بیش از 5 هزار ویژه برنامه فرهنگی هنری در قالب 60 عنوان، شامل یادواره‌ها، ورزشی، فرهنگی و هنری گفت: همچنین حضور با برکت 9 شهید گمنام در دهه اول ماه محرم باعث بهره‌مندی مردم از روحانیت و کرامت شهدا در این ایام شد.
 
سردار ملکی از اجرای بیش از 100 ویژه برنامه شهدای گمنام در ساری خبر داد و عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که در این راستا مورد استقبال قرار گرفت، برنامه «یک شهر، یک حسینیه» بود.
 
این مسئول عنوان کرد: همایش بزرگ فرماندهان دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان نیروهای مسلح در آمل و میزبانی و استقبال از شهدای گمنام یکی از برنامه های پیش از شروع هفته دفاع مقدس در استان بود.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران عنوان کرد: رژه حماسی نیروهای مسلح در 31 شهریور، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، عطرافشانی مزار شهدا در سراسر استان، دیدار با 700 خانواده شهید، جلسه اخوت با فرماندهان شاغل در نیروهای مسلح و یادواره شهدای نیروگاه شهید سلیمی نکا، نشست با علمای دفاع مقدس و حضور نیروهای مسلح در نمازجمعه از جمله برنامه‌های شاخص این ستاد است که بر مبنای شعار «ما توانسته ایم» در سطح استان حال برگزاری است.
 
ملکی از تدوین و چاپ 110 عنوان کتاب در یک دوره 4 ساله توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت 40 سالگی انقلاب، 40 عنوان کتاب در ایام دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد.

این مسئول هدف از تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس را نشر ارزش های دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: در این راستا کتب متعددی با موضوع نقش ادارات در دفاع مقدس در دست چاپ است.
 
وی از تدوین کتاب با موضوع نقش آیت الله طبرسی در انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و افزود: در این راستا اقدامات پژوهشی و مصاحبه انجام شد که به زودی شاهد این اتفاق فرهنگی نیز خواهیم بود.
 
ملکی از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس خبر داد و افزود: هزار مدخل با موضوع دفاع مقدس در سه محور فرهنگی و اجتماعی، شهدا و اشخاص و جغرافیا و نظامی در حال تهیه است که طبق برنامه 5 عنوان کتاب نگارش می شود.

این مسئول تصریح کرد: برای نشر و گسترش فرهنگ دفاع مقدس همه باید تلاش کرده تا درسهای دفاع مقدس به نسل چهارم منتقل شود.
 
وی با اشاره به افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و با بیان اینکه فاز سه مرکز فرهنگی به نقش مازندران در گذر تاریخ می‌پردازد، متذکر شد: پل شهدای غواص بر روی رودخانه تجن با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان توسط شهرداری ساری در دست احداث است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار