مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند کشتی انقلاب را از تمامی بحران‌ها عبور دهد

سرهنگ «حجت الله ناصر پور» گفت: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و توسل به آنها می‌تواند کشتی انقلاب را از بحران‌هایی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عبور دهد.
کد خبر: ۳۱۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 26September 2018

حفظ ارز ش های دفاع مقدس می تواند کشتی انقلاب را از تمامی بحران ها عبور دهدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «سرهنگ حجت الله ناصر پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس، در سالن همایش سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، با عرض تسلیت ایام عزاداری ابا عبد الله حسین (ع) و شهادت جانسوز 25 نفر از نظامیان جان برکف در حادثه تروریستس اهواز و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما در 200 سال اخیر، هیچ مقطع تاریخی به عظمت و گران سنگی و اثر بخشی دفاع مقدس نداشته ایم.

وی با اشاره به عبارت «کل یوما عاشورا و کل ارض کربلا» گفت:  در مورد دفاع مقدس هم هر روزمان دفاع مقدس است و در هر سرزمین و در هر جایگاه و مکانی که هستیم همان جا هم کربلای دفاع مقدس ما است بنا براین نباید دفاع مقدس را محدود کنیم به این یک هفته ای که می گذرد.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان، افزود: در 200 سال گذشته هر گاه جنگ  و منازعه ای برای ما ایجاد می شد، بخشی از کشورمان را از دست می دادیم، گاهی به خاطر مسائل شخصی حاکمی که فقط  بر اساس خواسته های نفسی خودش حکومت می کرد و گاهی به دلیل بی تدبیری حکام و یا ضعف قوای نظامی.

 سرهنگ ناصر پور دلایل اصلی پیروزی ما در دوران دفاع مقدس را سه عامل دانست و عنوان کرد:  درک بسیار بالا و عمیق حضرت امام به آنچه که در بیرون و آنچه که در درون کشور رخ می داد،  تصمیمات درست و راهکارها و راهبردهای استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) و پیوند وسیع بین مردم و ولایت باعث پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس شد و مردم به امام اعتماد پیدا کرده بودند چون این حکومت ناشی از گفتمان الهی است.

وی تصریح کرد: در حالی که فقط نوزده ماه از انقلاب اسلامی گذشته بود و دشمن برای اینکه این نظام نو پا را ریشه کن کند، یک جنگ نظامی را بعد از آن همه توطئه داخلی راه اندازی کرد و متوسل به جنگ شد.

 مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با اشاره به کمک کشورهای استعماری در زمان جنگ تحمیلی به صدام حسین ملعون، خاطر نشان کرد: دشمن  با هشتصد هزار نیروی پیاده  وباشش هزار و237 تانک ونفربر با هفتصد هواپیمای فوق مدرنی که اروپا در اختیارش  گذاشته بود، به ما حمله کرد.

 سرهنگ ناصر پور با بیان اینکه دشمن  در محاسباتش اثر بصیرت افزایی امام و قدرت مردم را نمی دانست، تصریح کرد: دشمنان ما محاسباتشان بر اساس مادیات است و ادعا می کردند سه روزه به اهدافشان برسند ولی  با شکست مواجهه شدند  و به هیچ کدام از اهداف مورد نظرشان نرسیدند.

وی بیان کرد: 8 سال دوران دفاع مقدس مانند یک تابلوی نقاشی است و یک گنج پنهانی است و به فرمو ده مقام معظم رهبری   مردم بایستی بهره معنوی  این جنگ را ببرند.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  افزود: همانطور که ما ننگ پذیرفتن قراردادهای مانند ترکمانچای را  تا 100سال حس کردیم، بایستی حس پیروزی دوران دفاع مقدس را هم تا 200 سال حس کنیم چرا که این ارزش های دفاع مقدس و توسل به آنها می تواند کشتی انقلاب را از بحران هایی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عبور دهند.

 سرهنگ ناصر پور با بیان اینکه دشمن دارد تلاش می کند که گسل نسلی ایجاد کند یعنی بین  آن نسلی که آن همه ارزش را تولید کرد و نسل امروز که باید از تجربیات نسل گذشته استفاده کند، جدایی بی افکند، گفت: هر کشوری اگر اتصال تجربی، تاریخی و فرهنگی خودش را گم کند یعنی هویتش را گم کرده است.

وی  عنوان کرد: در جمهوری اسلامی  که همه سرمایه هایش  و داریی های معنویش در دفاع مقدس جلوه کرد و درطول سالیان گذشته چیزی به نام خدا باوری، خود باوری ناب و بصیرت باعث شد که  ما به  جنگ هشت ساله تحمیلی، مانند  جنگ های رایج  بین المللی نگوییم جنگ، بلکه بگوییم دفاع مقدس.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اتفاقات و حوادث اوایل جنگ تحمیلی، تصریح کرد: با وجودی که خرمشهر برای دشمن مهم بود اما اهمیت آبادان با توجه به پالایشگاه نفتی که دارد بیشتر بود و تلاش دشمن این بود که آبادان را هم تسخیر کند که بتواند در چانه زنی سیاسی، به وسیله آن امتیاز بگیرد.

 سرهنگ ناصر پور افزود: دشمن  تلاش کرد  که از طریق رودخانه بهمن شیر که درسمت شرقی رودخانه خرمشهر است، علاوه بر اینکه خرمشهر را تسخیر کرده، یک محاصره سیصد وسی دقیقه ای را دور تا دور آبادان ایجاد کند ولی با لطف خدا وحضور مردم وبسیجیان نقشه هایشان نقش بر آب شد.

 وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره)  که فرمود«حصر آبادان باید شکسته شود»، خاطر نشان کرد: همه به تکاپو افتاده بودند و بسیج مردمی وارد آبادان شدند و عده ای از نظامیان ما حماسه آفرید و عراقی ها را در جایی که بیرون کردند دشمن بسیار دشوار بود، شکست دادند.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با اشاره به سالروز عملیات ثامن الائمه  تصریح کرد:  عملیات ثامن الائمه در یک عمق صد و پنجاه کیلومتر مربع صورت گرفت و لشکر 77 پیاده در آن نقش داشت و 16 گردان بسیجی از سپاهیان در این عملیات در قالب سه تیپ تاکتیکی سازماندهی شده وشرکت کردند وبا اتحاد وهمبستگی بین نیروهای ارتش و سپاه در عملیات ثامن الائمه،  جمهوری اسلامی ایران ظرف 48 ساعت به توفیقات بزرگی دست یافت.

 سرهنگ ناصر پور با بیان این نکته که جنگ در صورتی که برای دفاع از ارزش ها باشد، لازم است، گفت: امام فرموده بود:« شما خاک آزاد نکردید بلکه ارزش های اسلامی را آزاد کردید» و دفاع مقدس دفاع از ارزش های اسلامی بود.

 وی با اشاره به مهم ترین دستاوردهای عملیات ثامن الائمه  یادآورشد: از مهمترین  نتایج این عملیات  این بود که بین سپاه و ارتش یک وحدت و انسجام و همبستگی زیادی ایجاد شد و  این عملیات اولین عملیات موفق  سپاه و ارتش به صورت مشترک بود و روحیه رزمندگان ارتقا پیدا کرد و با عشق سرشار آماده شدند برای عملیات های بعدی، دوم اینکه  فرا گرفتیم که بایستی استراتژی جنگیدیدن را عوض کنیم و این عملیات نقطه عطف  دفاع مقدس بود.

مدیر کل حفظ آثار ونشر ارز ش های دفاع مقدس  در پایان گفت: دشمن امروزه نظام آموزشی ما را دست کاری می کند که ادراک جوانان  پایین بیاید و تفکر، ادراک و بصیرت ضعیفی داشته باشند و با تخریب کردن ارز ش های ما سعی در کم اهمیت جلوه دادن موفقیت ها و پیروزی های ما دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها