بطحایی مطرح کرد؛

آمادگی آموزش و پرورش در برگزاری همایش مهارت‌آموزی برای دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش در سومین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت آموزشی کارکنان وظیفه با بیان اینکه ما آمادگی برگزاری همایش مهارت آموزی را داریم، گفت: با توجه نیاز جامعه به مهارت‌آموزی آموزش و پرورش آمادگی برگزاری یک همایش در ایم زمینه را دارد تا منجر به کارآفرینی شود.
کد خبر: ۳۱۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ - 01October 2018

آمادگی آموزش و پرورش در برگزاری همایش مهارت آموزی برای دانش آموزانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در سومین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت آموزشی کارکنان وظیفه با بیان اینکه ما آمادگی برگزاری همایش مهارت آموزی را داریم، اظهار داشت: با توجه نیاز جامعه به مهارت‌آموزی، آموزش و پرورش آمادگی برگزاری یک همایش در این زمینه را دارد تا منجر به کارآفرینی شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از بهترین بسترها برای قبل از آغاز خدمت است. در حال حاضر 550 هزار دانش‌آموز در شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند. آموزش‌ها در هنرستان‌ها به گونه‌ای بوده است که منجر به ورود دانش آموزان به بازار کار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سال گذشته طرح مهارت در هشت استان در ساعت‌های 6 الی 30 ساعت برگزار شد؛ سال جاری هم این طرح با امکانات و هزینه کم در تمام استان‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی چهار سال اخیر متاسفانه دانش‌آموزان استقبال کمی از دوره‌های کار و دانش داشته‌اند؛ چرا که  دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند وارد رشته تجربی شوند.

بطحایی عنوان کرد: طی سه سال گذشته درس کار و فناوری را به دوره ابتدایی اضافه کردیم که بسیار تاثیرگذار بود. پیشنهاد می‌کنم که آموزش‌های مهارت‌آموزی نیروی‌های مسلح در راستای مهارت‌آموزی در دوران تحصیل ادامه یابد. ما باید دانش آموزان را تشویق کنیم تا دوره مهارت آموزی خارج از درس را در پیش گیرند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار