دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

حمایت‌ یانکی‌ها از «تروریسم» پایانی ندارد!

آمریکا همواره خود را نزد جامعه جهانی و جهانیان نقش اول مبارزه با تروریسم نشان می‌دهد؛ این در حالی است که در پشت پرده از کوچک‌ترین حمایتی به تروریست‌های تکفیری اغماض نمی‌کند.
کد خبر: ۳۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 03October 2018

حمایت‌های پدرگونه یانکی‌ها از تروریسم پایانی نداردبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، هیچ‌گاه نباید از نقش آمریکا در حمایت از تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه طی سال‌های اخیر غافل شد؛ 2 کشوری که به جولانگاه گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است. یانکی‌ها عزم‌شان را جهت حمایت از تروریست‌های حاضر در منطقه برآمده جزم کرده‌اند. نقش اول این حمایت‌ها را سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا در ایجاد، تجهیز و تقویت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ایفا می‌کنند. آموزش نظامی عناصر تروریستی، ارسال تسلیحات، محموله‌های سلاح سبک و نیمه سنگین، تجهیزات ارتباطی و مواد غذایی از طریق پرواز‌های هوایی مشکوک در مناطق تحت تصرف داعش تنها گوشه‌ای کوچک از حمایت‌های واشنگتن از تروریست‌هاست.

این موضوع در حالی است که آمریکا همواره شعار مبارزه با تروریسم و گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه را سر می‌دهد و خود را تنها کشوری می‌داند که با تروریسم در حال مبارزه است؛ اما هرگاه این گروهک‌ها به بن بست رسیدند، یانکی مانند پدری دلسوز و مهربان به کمک و حمایت آن‌ها می‌شتابند.

ارتش سوریه چندی وقت طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که طی عملیات‌های نظامی در مناطقی که تحت سیطره تروریست‌های تکفیری بوده است به سلاح‌های ساخت آمریکا دست یافته است. سلاح‌هایی نظیر‌ام 16، توپ سنگین و دور برد برامز 155، زره پوش‌ها برای انتقال نیرو، مواد منفجره و هواپیما‌های شناساسی از جمله این سلاح‌ها بودند. در بخش دیگری از این بیانه آمده است که به تجهیزات شناسایی هوایی و زمینی و تجهیزات ارتباطی فضایی ساخت آمریکا هم دست یافته است.

شاید در نگاه اول این گونه به نظر بیاید که حمایت‌های آمریکا تنها به آموزش نظامی و ارسال تجهیزات خلاصه شود؛ ولی واقعیت به گونه‌ای دیگر است.

برای مثال بیشترین حمایت یانکی‌ها در دیر الزور سوریه شامل حمایت از جرایم اینترنتی، اطلاعات جاسوسی و پوشش‌های هوایی هم بوده است. رهبران القاعده را هم که از تابعیت اروپایی و آمریکایی برخوردار بودند، از این شهر‌ها منتقل و شماری دیگر از این نیرو‌ها را به عراق منتقل کرد و به برخی دیگر عناصر داعش اجازه داد وارد مناطق زیر کنترل نیرو‌های کرد شوند.

«تولسی گابارد» نماینده دموکرات و عضو مجلس نمایندگان آمریکا در همین راستا، با انتقاد شدید از مواضع دولت در قبال حوادث اخیر ادلب خاطرنشان کرد: چند روز قبل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پنس معاون وی در خصوص حملات ۱۱ سپتامبر و میزان توجهشان به قربانیان حملات القاعده در کشورمان حرف زدند؛ اما الان از حدود ۲۰ هزار الی ۴۰ هزار تن از عناصر القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند. این خیانت به ملت آمریکا است.

واشنگتن همواره در پشت پرده از تروریست‌ها حمایت می‌کند تا در محافل بین‌المللی متهم نشود. اکنون با توجه به شکست تروریست‌ها در همه سرزمین‌های تحت تصرف داعش و تنگ شدن حلقه محاصره بر این گروه، آمریکا تمام برگ برنده‌های خود را در سوریه باید از دست رفته قلمداد کند و این کشور در گسترش نفوذ خود در راه‌های زمینی عراق و سوریه با شکست روبرو شده است و نبرد توانایی نظامی عراق و سوریه را به اثبات رساند.

در سوی دیگر روابط میان داعش و آمریکا به این جا خلاصه نمی‌شود که کاخ سفید در زمانی که کنترل زندان‌های عراق را در دست داشت در جلوگیری از پیدایش پایه‌های اولیه داعش در زندان‌های عراق کوتاهی و سهل انگاری کرد و این موضوع سبب شکل گیری اولیه داعش شد. افزون بر این، هنگامی که داعش برخی شهر‌های عراق را به کنترل خود در آورد آمریکا در ارسال جنگنده‌های اف 16 برای ارتش عراق تعلل کرد.

این کمک‌ها و حمایت‌ها به موارد بالا خلاصه نمی‌شود و نخواهد هم شد. آمریکا و کشور‌های غربی ساله است که همواره از تنش و بحران در غرب آسیا استقبال کرده‌اند. بحرانی که برای کشور‌ها غربی دکانی شده است تا از این طریق کمبود بودجه و بدهای‌هایشان را تامین کنند. چندی قبل ترامپ توانست با بهانه دشمن هراسی، آل سعود را مانند گاوی شیرده دوشید و بدهی‌هایی که از این طریق بدهی و کسری بودجه واشنگتن را تا حدود زیادی جبران کرد. همواره نباید این نکته را فراموش کرد که ارمغان جنگ برای هر 2 کشور درگیر، چیزی جز خسارت و خرابی نیست و تنها کارتل‌های نظامی جیب‌هایشان را با پول‌های این دو کشور بر می‌کنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار