بررسی «پیشرفت‌های ایران در ساخت پهپاد» در شبکه پرس تی‌وی

برنامه «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و گفت‌وگو پیرامون پیشرفت‌های ایران در ساخت پهپاد و استفاده‌های مختلف آن در صنایع و علوم مختلف می‌پردازد.
کد خبر: ۳۱۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 09October 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، این برنامه، ضمن بحث در مورد تکنولوژی و ساخت پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) که امروزه به غیر از بخش نظامی در بخش‌های علمی و تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخی از کاربرد‌های آن از جمله کشاورزی، زمین‌شناسی، سنجش از دور، نقشه‌برداری، تحویل کالا، اشتراک‌گذاری اینترنت، حفظ امنیت، فیلم‌برداری سینمایی و تلویزیونی، امداد و نجات، بازرسی، تحقیقات علمی، شناسایی نظامی و حملات هوایی و سرگرمی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این برنامه در ادامه به توضیح در مورد مراحل ساخت یک پهپاد و فناوری‌های موردنیاز برای این امر از جمله توانایی طراحی وسیله پرنده، بهترین مواد ساخت، ابداع بهترین روش‌های هدایت از دور، پیاده‌سازی بهترین سامانه کنترل، دستیابی به بهترین روش برای ضبط و انتقال داده و تصاویر به صورت رمزشده و دستیابی به روش انتقال تصاویر به صورت زنده پرداخته و توضیحاتی در مورد عملکرد پهپاد‌های نظامی ساخته شده با برد‌های مختلف و توانایی پنهان کاری در ایران از جمله سیمرغ، صاعقه، شاهد 129، مهاجر 6 و فُطرس ارایه می‌دهد.

تحقیقات گسترده روی پهپاد در ایران و ساخت پهپاد‌های نظامی در سال‌های اول انقلاب، گسترش بکارگیری پهپاد‌های غیرنظامی در ایران، برگزاری چندین دوره مسابقات ساخت پهپاد در ایران میان دانشگاه‌های مختلف، ساخت پهپاد‌هایی برای باربری در ایران و معرفی شرکت‌های ایرانی موفق در ساخت پهپاد‌های بومی از دیگر محور‌هایی است که در این برنامه و با حضور کارشناسانی همچون حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی ایران، سردار محمد عزیزی دلشاد مشاور عالی وزیر دفاع و هادی نوبهاری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی هوافضا صنعتی شریف مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برنامه «ایران امروز» که یوسف پورانوری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد و با اجرای لیلا فرامرزی روی آنتن می‌رود، در ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه 18 مهر ماه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت شش و 19، پنجشنبه ساعت هشت و شنبه ساعت 11 پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها