بیژن نوباوه مطرح کرد؛

مقابله با شبیخون فرهنگی در نمایشگاه لباس عاشورایی

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری هر ساله برپایی نمایشگاه لباس عاشورایی می‌تواند گامی موثر در ترویج فرهنگ عاشورایی و خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.
کد خبر: ۳۱۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ - 10October 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «بیژن نوباوه» خبرنگار، فعال فرهنگی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره این رویداد فرهنگی بزرگ کشور، اظهار داشت: به طور کلی با برگزاری یک چنین جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی برای مد ولباس موافق هستم چراکه موضوع «مد و لباس» طی سالیان گذشته همواره یکی از دغدغه های مسولان و فرهنگ سازان کشور بوده است.

وی با تاکید بر ادامه دار شدن جشنواره لباس عاشورایی افزود: اگربرگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مد و لباس به صورت جدی پیگیری شود تاثیرات قابل توجهی را در جامعه و بخصوص قشر جوان از خود برجای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه اولین هشدارها از سوی رهبر انقلاب پیرامون شبیخون فرهنگی مطرح شد، تصریح کرد: دست‌های پنهانی در خارج از کشور وجود دارد که برای تغییر پوشش و سبک زندگی ایرانی اسلامی، تلاش گسترده ای را شروع کرده اند، مد ولباس همواره یکی از مسایل بسیار مهم فرهنگی کشور است، موضوع «پوشش و مد» یکی از شاخص‌های اصلی شخصیت انسانها نه تنها در کشور ما بلکه در همه جوامع به شمار می‌رود و برگزاری جشنواره‌هایی با عنوان لباس عاشورایی شاید راهی برای مقابله با این شبیخون فرهنگی و ترویج فرهنگ عاشورایی مطرح باشد.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی خانه ملت با بیان اینکه لباس و پوشش از عوامل بسیار موثر در رفتارهای اجتماعی هر شخص در جامعه محسوب می شود درادامه گفت: تاثیر لباس در ارتباطات فردی و اجتماعی کاملا مشهود است. لباس عامل مهم در گیرائی و جذابیت فرد محسوب می شود.

وی افزود: لباس علاوه بر تاثیر بر دیگران، در اخلاق و رفتار خود فرد نیز تاثیر شگرفی می‌گذارد و شخص هنگامی که لباس مرتب و شیک می پوشد سعی می‌کند از نوع خاصی از رفتار و حرکات استفاده نماید که به اصطلاح برازنده آن لباس می‌باشد و به بیان دیگر مردم از پوشندگان آن لباس انتظار دارند.

نوباوه اظهار داشت: دشمنان اسلام در زمینه تهاجم فرهنگی، مد و پوشش مردم کشورمان و همچنین بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران بی وقفه و به طور دایم در حال فعالیت هستند و باید بگویم بنیاد ملی مد ولباس کارهای خوبی انجام داده است.باید تلاش کنیم و در عرصه مد وپوشش ایرانی اسلامی فعال باشیم تا دشمنان فرصت ارایه مد و لباس فرهنگ غربی را درکشورمان نداشته باشند. چراکه فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی، تاریخی، برگرفته از فرهنگ دینی است.

این فعال و روزنامه نگار فرهنگی در ادامه گفت: اگر لباس‍‎های مناسب طراحی وبه جامعه ارایه شود مردم کشورمان هم استقبال می کنند چراکه این مردم ، مردمی فهیمی هستند و به طور قطع عفاف و حجاب در جامعه ما به عنوان یک ارزش در صفحات تاریخی ماندگار کشورو در سنت و دین مطرح بوده و نوع پوشش همواره مورد توجه مردم بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ملت ایران دارای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی وبرگرفته از سنت قرآن و اهل بیت (ع) است و دشمنان اسلام از فرهنگ عاشورایی واهمه دارند و برای کمرنگ کردن این واقعه تاریخی نقشه‌های بسیاری کشیده‌اند از جمله شبیخون فرهنگی که باهدف تغییر نگرش و پوشش مردم و بخصوص قشر جوان کشورمان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها