عاشقانه‌هایی از جدال مرگ و زندگی در «سنگ یحیا» نقد می‌شود

شصت و هفتمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «سنگ یحیا» نوشته خسرو عباسی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ - 21October 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شصت و هفتمین نشست «ترنم قلم»، با حضور نویسنده کتاب، خسرو عباسی و منتقدین آیت دولتشاه و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود، این مجموعه داستان معرفی و بررسی شده و علاقه‌مندان می‌توانند سوالات خود را پیرامون این کتاب از نویسنده و منتقدین بپرسند. هم‌چنین بخش‌هایی از کتاب توسط نویسنده آن خوانده می‌شود.

مجموعه داستان «سنگ یحیا»، عاشقانه‌هایی جذاب، خواندنی و تأثیرگذار از جدال مرگ و زندگی است. این مجموعه شامل 10 داستان کوتاه است که هر کدام از آن، نگاهی بومی و ایرانی به دفاع مقدس و جنگ ایران و عراق دارد. شخصیت‌های این داستان‌ها پس از تجربه‌ی تلخ و شیرین زندگی در جنگ تحمیلی، حالا به روزهای عادی خود برگشته‌اند و می‌خواهند این تجربه را در لابه‌لای اتفاقات روزمره خود وارد کنند.

خسرو عباسی، نویسنده جوان و برجسته کشور است که داستان کوتاه‌های جنگی زیادی را نگارش کرده است. او سه سال پس از برگزیده شدن در جشنواره ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس، نخستین اثر داستانی خود با عنوان «سنگ یحیا» را در انتشارات نیماژ منتشر کرد. عباسی پیش از این به واسطه نگارش داستان کوتاه «سنگ یحیا» برگزیده ششمین جشنواره ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس موسوم به یوسف شده است و هم‌چنین دو کتاب با عناوین «آخرین معبر» و «سمفونی برگ و مرگ و سکوت» از او به چاپ رسیده است.

نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «سنگ یحیا» روز سه‌شنبه اول آبان ماه ساعت 17 در فرهنگسرای گستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه برای عموم آزاد است.

نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار