حضور 1200بانوی علاقه‌مند به بافندگی در مراکز بسیج سازندگی استان البرز

بسیج سازندگی استان البرز میزبان 1200 بانوی علاقه‌مند به بافندگی فرش است.
کد خبر: ۳۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱ - 21October 2014

حضور 1200بانوی علاقه‌مند به بافندگی در مراکز بسیج سازندگی استان البرز

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، 1200 بانو پای دار قالیهای سازمان بسیج سازندگی استان البرز نشستهاند؛ دارهای قالی که به هنر آنها پیوند خورده و قرار است بخشی از سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

فضای کوچک کارگاه آموزشی گل ابریشم ناحیه بسیج سازندگی استان البرز هماکنون روزانه، پذیرای حضور 60 بانوی علاقهمند به فرشبافی است.

آنطور که حسینی مسسئول این کارگاه میگوید، اولین علاقهمندان بافت فرش در این استان در سال 91 پای به این کارگاه گذاشتند، کارگاهی که اولین حرکت خود را با پنج نیرو آغاز کرده و هماکنون 1200 متقاضی را تحت پوشش قرار داده است، ضمن اینکه طی آموزشهایی که تاکنون صورت گرفته، 700 دار قالی در خانهها برپا شده است.

نقش عشق بر دار قالی

چشمانش خیره به نقشه است و دستش لابهلای نخهای دار قالی میپیچد و به آرامی ضرباتی را بر روی نخها میزند تا روح هنر خود را به تن بی جان دار قالی بدمد.

معصومه ولی زاده چهار ماه است که به این کارگاه آمده و میگوید: من فقط به خاطر عشقی که به این هنر داشتم، پا به این عرصه گذاشتهام و هنوز دستانم تند نشده است، بهطوری که هر روز تنها نیم رج را میتوانم ببافم.

فاطمه شکاری که در کنار ولی زاده نشسته و با هم نقش فرش را پیاده میکنند، میگوید: من به فکر درآمدی از این کار نیستم؛ بلکه هنرش برای من ارزشمندتر است.

وی ادامه میدهد: تا آنجا که بتوانم از موقعیت ایجاد شده توسط بسیج سازندگی استفاده میکنم که به این هنر مسلط شوم.

بیمه هنرمندان فرشباف

در این کارگاه نهتنها علاقهمندان میتوانند به هنری مسلط شوند، بلکه به گفتهی برخی از هنرجویان در صورتی که بتوانند، آزمونهای نهایی قالیبافی را در سازمان فنی و حرفهای بگذرانند، مشمول بیمه میشوند، بیمهای که خیلی از هنرمندان حوزه فرش چشمانتظار آن بودهاند.

در حالی که کودکان خردسال در این فضای آموزشی کنار مادران خود قرار دارند، حسینی مسئول این کارگاه میگوید: ما به دنبال آرامش فکری هنرجویان خود نیز هستیم تا از این طریق بتوانیم به اهدافی که از پیش تعریف شده دست پیدا کنیم.

وی ادامه میدهد: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته در سال 94 ما باید به سطح تولید پیشرفته برسیم.

شایان ذکر است در این کارگاه نقشههای قالیها نیز توسط استادان و هنرجویان مستقر طراحی میشود تا از این طریق هنرجویان به خودکفایی کامل برسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار