استاندار خراسان رضوی:

سیره اصیل انقلاب صداقت و تلاش خالصانه برای اعتلای کشور است

استاندار خراسان رضوی گفت: سیره اصلی انقلاب اسلامی با رجوع به زندگی تمامی بزرگان نظام و انقلاب مبتنی بر صداقت، خدمت بی­‌منت و تلاش صادقانه با تمام وجود برای اعتلا، آرامش، توسعه و پیشرفت کشور و ملت است.
کد خبر: ۳۱۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ - 12November 2018

سیره اصیل انقلاب صداقت و تلاش خالصانه برای اعتلای کشور استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، «علی رضا رشیدیان» در جلسه شبکه جامع دانشگاه­‌ها و مراکز آموزش عالی و فناوری استان خراسان رضوی که امروز (دوشنبه) در مشهد برگزار شد با تبریک ایام ربیع الاول و میلاد حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: ما برای آنکه پیروان خوبی برای نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه طاهرین باشیم باید شناخت درست و صحیحی از آنان داشته باشیم اما گاهی مسیر اشتباه را می­‌رویم.

وی افزود: آنچه در بسیاری از انحرافات تاریخ چون «شیخیه» و «بابیه» و مانند آن شاهدیم ناشی از همین حرکت وارونه در حوزه دینی و عملی است.

استاندار خراسان رضوی کار مخلصانه برای خدا را در واقع تلاش و خدمت به کسانی دانست که خداوند آنها را عیال و خانواده خود خوانده است و انقلاب اسلامی نیز با همین شعار شکل گرفت.

رشیدیان گفت: آنچه که نظام و انقلاب اسلامی برای این ملت به ارمغان آورده خدمت عاشقانه، صادقانه، بی­‌منت برای این مردم بوده و همه بزرگان از امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، شهیدان «بهشتی»، «رجایی»، «باهنر»، «مطهری» و غیره در رفتار و کردارشان سیره اصیل انقلاب را محور عمل قرار داده بودند.

وی تأکید کرد: باید همواره مراقبت کنیم تا سرچشمه­‌های اصیل این انقلاب و دین را گم نکرده و در این مسیر حرکت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه هر گاه در جامعه‌­ای به اهالی علم توجه شده است آن جامعه دوران طلایی و رو به پیشرفتی را طی کرده و هر زمان که به این حوزه بی توجهی شده آن جامعه دوران افول و سیاهی را داشته است؛ تصریح کرد: در واقع ما باید از تاریخ گذشته درس گرفته و علم و فرهنگ را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم که پررنگ کردن نقش آن در تمامی بخش­‌ها و حوزه­‌هاست.

وی با اشاره بر اینکه دین و تفکر اسلامی ما هم پیشرفت را مبتنی بر علم و آگاهی می­‌داند؛ خاطر نشان کرد: در خطه‌­ای که به نام نامی امام علی ابن موسی الرضا (ع) است امامی که او را امام علم و آگاهی و عالم آل پیامبر (ص) می‌­شناسیم تلاش شد تا در راستای اعتلای علم، دانش و مراکز علمی و دانشگاهی و تقویت ظرفیت­‌های ادبی و فرهنگی حرکت کنیم.

رشیدیان ادامه داد: در واقع آنگونه که استان خراسان رضوی در تاریخ خود منشأ علم و ادب و فرهنگ بوده امروز نیز باید جایگاه در خور امام علی ابن موسی الرضا (ع) داشته و در توسعه علم و ادب و فرهنگ ایران زمین پیشرو باشد.

وی افزود: از این رو باید با زمینه­‌سازی، شناسایی استعدادها و حمایت از این حوزه زمینه توسعه علمی شایسته این خطه و این نام مبارک را فراهم آورد که شبکه علمی دانشگاه­‌های استان در این راستا فعال شده و در مدت حدود سه سال فعالیت، نقش مؤثری در این رابطه ایفا کرده است.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: مشارکت در حل مشکلات جامعه مأموریت دیگر این شبکه علمی بود که طی این مدت در چالش‌­های جدی استان چون بحران آب، محیط زیست، تدوین سند آمایش، سند توسعه زیارت و مباحثی چون اشتغال، حاشیه نشینی، آسیب‌­های اجتماعی و مانند آن مشارکتی موثر داشته‌­اند. حضوری که فارغ از توجه به منافع مالی، دستگاهی و یا دانشگاهی و غیره فقط در راستای حل مشکلات استان بوده است.

وی یادآور شد: هر کجا مدیران دستگاه­‌های اجرایی در حوزه­‌های چالشی با بن بست و بحران مواجه شده‌­اند با کمک عالمان، فرهیختگان و دانشگاهیان توانسته­‌اند مسیرها و راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات پیدا کنند. این نقش، باید امروز که در کار اجرایی درگیر یک مبارزه سنگین هستیم آن هم نه فقط با دشمنان خارجی که برخی از افراد ناآگاه داخلی هم مشکل ایجاد می کنند، تقویت شود.

وی ادامه داد: امروز برخی در داخل به جای آن که آمریکا و صهیونیست را دشمن بدانند این دشمنی را متوجه برادران دینی و انقلابی خود می­‌دانند که تفاوتشان در حد انتخاب رنگ قرمز و آبی است و به نوعی، دشمنی را در حد رنگ­‌ها پایین می‌­آورند که انرژی زیادی را می­‌گیرد اما با همه اینها خروجی شبکه علمی دانشگاه­‌ها در استان برای مدیران اجرایی بسیار ارزشمند و راهگشا بوده است.

استاندار خراسان رضوی در پایان ارتقا جایگاه و رتبه­‌های دانشگاه­‌های استان اعم از دولتی و غیر دولتی را مایه مباهات و فخر دانست و گفت: حوزه دانشگاهی در این تعامل تلاش می­‌کند تا شاهد رشد علمی و فرهنگی در حوزه­‌های مختلف باشیم و در این میان برگزاری هفته­‌های پژوهش با مشارکت بخش­‌های دانشگاهی، حوزوی و اجرایی و صنعت و غیره موجب شکل گیری هفته­2های پویایی، نشاط و میعادگاه پرشوری در عرصه علمی و اجرایی برای جوانان، صنعتگران و غیره شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار