آیت‌الله علم‌الهدی:

رسانه ماهیت توطئه دشمن را در منطقه آشکار کرد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مجاهدت و فداکاری مدافعان حرم و اصحاب رسانه در جبهه مقاومت یک سوی قضیه است، اما از سوی دیگر جریان رسانه توانست ماهیت توطئه دشمن را در حوزه بین­‌المللی بر ملا کند؛ لذا شهید رسانه شهید خط مقدم جبهه است.
کد خبر: ۳۱۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ - 13November 2018

رسانه ماهیت توطئه دشمن را در منطقه آشکار کرد/ عظمت شهید در تعمیق خواص اصولی انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیین پاسداشت دومین سالگرد شهادت راوی جبهه مقاومت، اولین شهید بسیجی مدافع حرم رسانه ملی، شهید «محسن خزایی» با حضور آیت‌الله «سید‌احمد علم­‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌­الاسلام «سیدرمضان موسوی مقدم» قائم مقام رئیس صدا و سیما، حجت­‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی، «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم ستاد «مجید زارع» جانشین فرمانده قرارگاه شمال­‌شرق نزاجا، سردار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی، اصحاب رسانه و خانواده شهدای مدافع حرم امروز در مسجد رضوان صدا و سیمای استان برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در این مراسم اظهار داشت: شخصیت شهدا آنقدر شخصیت گسترده‌­ای است که در حاشیه این شخصیت و در شعاع تعمیق در فضائل آنها بسیاری از مفاهیم و مسائل اساسی مرتبط با اندیشه انقلاب نه تنها قابل تبیین بلکه قابل تفسیر است.

وی افزود: عظمت شهید تنها در تبیین مجاهدت­‌های او نیست بلکه عظمت شهید در تعمیق و مطالعه در خواص اصولی انقلاب است که در شعاع شفاف خون رنگ شهید نه تنها قابلیت شناخت را دارد بلکه قابل دیدن است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در عرصه‌­های دفاع چه در دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم آنچه با یک تحلیل نظامی مورد توجه قرار می‌­گیرد تفکیک موقعیت­‌ها در این جریان دفاعی است. آنچه مربوط به عرصه رزم در جبهه است به عنوان مسئله محوری به حساب می‌­آید. ماوراء جریان رزم و مقابله مسلحانه با دشمن در حوزه­ای تحت عنوان پشتیبانی و لجستیک تفسیر می­‌شود.

علم‌الهدی خاطر‌نشان کرد: با این مقدمه، این مسئله برای ما قابل تامل است که نقش رسانه در جبهه، جریان رزم به حساب می­‌آید یا پشتیبانی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شهادت «محسن خزایی» نشان داد مسئله رسانه جایگاهش در دفاع در دل رزمندگی مسلحانه و در قلب جنگ با دشمن است. رسانه در حقیقت در جدی­سازی اصل رزم و دفاع جایگاه ویژه‌­ای دارد.

وی تأکید کرد: آنچه واقعیت دفاع را از یک عرصه بسیار محدود به یک محیط گسترده توسعه می‌­دهد و به آن رنگ جهانی می‌­دهد رسانه است. جایگاه رسانه در دل جنگ و رزم است.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چگونگی تشکیل جریان تکفری ابراز داشت: دشمنان برای ما برنامه‌ریزی کردند که اگر روزی با اساس اسلام روبرو شدند حتماً اسلام را بدست اسلام بکوبند. تمام دستگاه­‌های اطلاعاتی و مطالعاتی تحقیقات خود را آغاز کردند و به این نتیجه رسیدند که تهاجم به اسلام را توسط جریان تکفیری شروع کنند.

علم‌­الهدی ادامه داد: آنها سوریه و عراق را سوژه قرار دادند و توطئه خود را به کمک اموال مسلمین و توسط آل سعود عملیاتی کردند. آنها در جنایات خود که در نهایت قساوت بود مدافعان اسلام را از پای در آوردند. دشمنان اسلام به دنبال آن بودند تا در سایه این اعمال خشن ضمن بی‌آبرو کردن اسلام و معرفی یک جریان بسیار وحشتناک در مقابل خونریزی­‌ها به دنیا، مدافعان اسلام را از پای در آوردند.

امام جمعه مشهد بیان داشت: مجاهدت و فداکاری مدافعان حرم و اصحاب رسانه در جبهه مقاومت یک سوی قضیه است؛ اما از سوی دیگر جریان رسانه توانست ماهیت توطئه دشمن را در حوزه بین‌­المللی بر ملا کند؛ لذا شهید رسانه شهید خط مقدم جبهه است.

وی در پایان گفت: رسانه با ایفای رسالت مهم خود توانست عامل قطعی همه جنایاتی که در منطقه صورت می­‌گیرد را استکبار و مجری آن را که جریان مزدور آل سعود بود، به دنیا معرفی کرد. در سایه این شفاف سازی بود که دوست و دشمن نسبت به این توطئه آگاهی پیدا کردند. دیگری کسی نیست که تحولات منطقه را به اسلام نسبت بدهد بلکه آن را طرح‌­ریزی و توطئه استکبار می­‌داند.

در حاشیه این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهید «محسن خزایی» از 15 مستند تولیدی صدا و سیمای استان خراسان رضوی که به زندگی شهدای مدافع حرم می‌­پردازد، رونمایی شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار