در محفل انس رزمندگان ادوات لشکر ۲۱ امام رضا (ع) مطرح شد؛

اجرای اقتصاد مقاومتی در جبهه توسط شهید «جمال معتمدی»

«سید باقر جلیلیان» از فرماندهان واحد ادوات لشکر ۲۱ امام رضا (ع) گفت: یکی از طرح­‌های ابتکاری شهید «معتمدی» این بود که گروهی را مشخص کرد و به آن‌ها مأموریت داد تا روز بعد از عملیات در منطقه حاضر شوند و مهمات و تجهیزات باقی مانده را جمع‌آوری و به وسیله آن‌ها یگان­‌های رزم خراسان را تجهیز کنند.
کد خبر: ۳۱۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ - 15November 2018

مراسم بزرگداشت شهید «جمال معتمدی» در مشهد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس ازمشهد، محفل انس رزمندگان واحد ادوات لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، یادبود شهید «جمال معتمدی» فرمانده ادوات لشکر پنج نصر و تیپ ۲۱ امام رضا (ع)، امروز (پنج‌شنبه) با حضور جمعی از پیشکسوتان این واحد در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «سید باقر جلیلیان» از فرماندهان واحد ادوات، در خصوص نحوه آشنایی خود با شهید «معتمدی» مطالبی را بیان کرد و اظهار داشت: معمولاً بعد از انجام هر عملیات، مقادیری سلاح و مهمات و همچنین تجهیزات در منطقه باقی می­‌ماند که میان آتشی که بین ۲ طرف جنگ رد و بدل می­‌شد، این امکانات از بین می‌­رفت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که امکانات ما در جنگ محدود بود، یکی از طرح­‌های ابتکاری شهید «معتمدی» این بود که گروهی را مشخص کرد و به آن‌ها مأموریت داد تا روز بعد از عملیات در منطقه حاضر شوند و مهمات و تجهیزات باقی مانده را جمع‌آوری و به وسیله آن‌ها یگان­‌های رزم خراسان را تجهیز کنند.

وی در ادامه از مجروحیت شدید شهید «معتمدی» در عملیات «والفجر ۳» که منجر به آن شده بود که وی را به عنوان شهید به عقب منتقل کنند، خاطره‌­ای بیان کرد.

«علی ابراهیم‌­زاده» نیز از رزمندگان واحد ادوات، به‌عنوان دومین راوی این مراسم، ضمن بیان خاطره­ای از رشادت­ شهید «معتمدی» در عملیات «مسلم‌­ابن عقیل»، اظهار داشت: هر وقت با شهید «معتمدی» به مرخصی می‌­آمدم، با هم برای زیارت شهدا به بهشت رضا می­‌رفتیم. شهید «معتمدی» معمولاً قطعه شهدا نمی‌­آمد و اغلب اوقات بر سر مزار اموات مخصوصاً امواتی که سنگ قبر شکسته‌­ای داشتند می­­‌رفت. وی معتقد بود شهدا جایگاه خوبی دارند و نیازی به حمد و سوره ما ندارند. اگر حمد و سوره ما تأثیر داشته باشد آن را باید پیشکش اموات کنیم تا برای‌شان مفید باشد.

همچنین «عباس زال» از فرماندهان واحد ادوات نیز در ادامه این محفل صیمی، ابراز داشت: شهید «جمال معتمدی» ناشناخته و غریب است. زندگی این شهید والامقام درس­‌های زیادی برای آموختن دارد که این ضرورت وجود دارد تا به آن پرداخته شود.

وی افزود: یکی از شاخصه­‌های اخلاقی شهید «معتمدی» این بود که ترس در وجود او جایگاهی نداشت. در یکی از عملیات‌ها، شهید «معتمدی» جلوتر از خط مقدم بر روی یک نخل دیده‌­بانی می‌­کرد و گرای نقل و انتقال نیرو‌های دشمن را به نیرو‌های ادوات می­‌داد و آن‌ها منطقه مورد نظر را زیر آتش می­‌گرفتند، بالگرد عراقی که در منطقه حضور داشت متوجه وی شده و او را به رگبار می­‌بندد که از بالای درخت به پایین می­‌افتد. بعد از مجروحیت در عملیات «والفجر ۳» این دومین مجروحیت شهید «معتمدی» بود.

این فرمانده دفاع مقدس در پایان در خصوص نحوه شهادت شهید «معتمدی»، گفت: در یکی از روز‌ها شهید «معتمدی» به همراه شهید «قندهاری» برای شناسایی قبل از عملیات «عاشورا» عازم منطقه می­‌شوند و در مسیر برگشت بر اثر اصابت ترکش هر ‌۲ به شهادت می­‌رسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها