پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برای شهادت همرزمانم گریه نکردم

«زال» گفت: جای خالی دوستان و همرزمان شهیدم خاطرات تلخ دوران دفاع مقدس است، هرچند دوری از آن‌ها برای من بسیار سخت بود ولی با فکر کردن به عاقبت شیرینی که در انتظارشان هست برای آن‌ها بسیار خوشحال بودم و به خاطر ندارم که برای شهید شدن دوستانم گریه‌ کرده باشم.
کد خبر: ۵۵۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ - 25October 2022

«عباس زال» پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، اظهار داشت: در شهرستان فردوس دانش‌آموز بودم و به‌واسطه پدرم که در فعالیت‌های مربوط به انقلاب و سپاه نقش فعالی داشت، خبر تجاوزات مرزی عراق به ایران را حدود یکی دو ماه زودتر از دیگران مطلع شدم.

وی با اشاره به اینکه اولین بار در اسفند ۱۳۶۰ به جبهه اعزام شدم، گفت: برخلاف دوستان و بسیاری از هم‌سن و سال‌هایم که مشکل رضایت پدر و مادر را داشتند و یا به دلیل سن کم نمی‌توانستند به جبهه بروند پدر من بسیار مشوق بود و حتی زمانی که من را به دلیل داشتن سن کم از رفتن به جبهه منع کردند با واسطه‌گری پدرم به جبهه اعزام شدم.

زال ادامه داد: در آن زمان حدود ۱۴ سال سن داشتم و وقتی برای رفتن به جبهه درخواست دادم من را به‌همراه سه نفر دیگر به دلیل سن کم به جبهه اعزام نکردند وقتی با پدرم در این خصوص صحبت کردم، پدرم پیگیر اعزام من به جبهه شد. به خاطر دارم که پدرم به مدرسه من آمد و از پرسید عباس برای رفتن به جبهه آماده‌ای؟ و من در پاسخ گفتم بله و این چنین شد که به جبهه اعزام شدم.

وی بیان داشت: من به همراه جمعی از رزمندگان خراسانی با قطار از مشهد به تهران رفتیم سپس از آن جا با هواپیمای باری ارتش با حدود ۸۰۹ رزمنده که به صورت چهار زانو نشسته بودیم به پایگاه دزفول اعزام شدیم و چون در آن زمان، عملیات فتح‌المبین آغاز شده بود بعد از فرود هواپیما رزمنده‌ها را سریعا به پادگان دوکوهه منتقل کردند.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: در عملیات فتح‌المبین به‌عنوان اولین عملیاتی که در آن شرکت داشتم کمک آرپی‌جی زن بودم و بعد از آن در عملیات‌های بیت‌المقدس، والفجر ۳، خیبر، بدر، والفجر ۸ و کربلای یک، ۴، ۵ و ۸ حضور داشتم.

وی با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین دوران دفاع مقدس گفت: از جمله خاطرات خوب آن زمان، معنویت جبهه و اخلاص رزمندگان و توفیق آشنایی، دوستی و زندگی کردن با آنان بود که برای من بسیار شیرین بود، دوستانی که بسیار همدل و یکرنگ بودند. خاطرات تلخ نیز جای خالی دوستان و همرزمان شهیدم بود و با اینکه دوری از آن‌ها بسیار سخت بود ولی با فکر کردن به عاقبت شیرینی که در پیش رو دارند برای آن‌ها بسیار خوشحال بودم و به خاطر ندارم که برای شهید شدن دوستانم گریه‌ کرده باشم.

زال خاطرنشان کرد: من فرزندان دختری دارم که در بسیج و عرصه‌های اجتماعی همسو با اهداف انقلاب اسلامی فعالیت دارند. خودم و فرزندانم همیشه آماده هستیم تا از آب و خاک کشورمان دفاع کنیم چراکه این انقلاب، طلیعه انقلاب و ظهور امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار