پیشکسوت دفاع مقدس:

تبیین مدیریت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس یک ضرورت است

سید هاشم موسوی گفت: امروز برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس صرفاً نباید به بیان خاطرات آن دوران اکتفا کرد بلکه باید مدیریت دفاع مقدس توسط حضرت امام خمینی نیز (ره) تبیین شود تا به عنوان یک الگو در مدیریت امروز جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ - 22October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سی‌و‌ششمین سالگرد عملیات «عاشورا» مراسم بزرگداشت شهدای این عملیات با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در معراج شهدای مشهد برگزار شد.

در این مراسم «هادی نعمتی» از فرماندهان گردان «الحدید» در دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات عاشورا اظهار داشت: عملیات عاشورا در 26 مهر 1363 آغاز و در 29 مهر به پایان رسید. این عملیات موفق‌ترین عملیات در سال 1363 بود که طی آن ارتفاعات میمک که در تصرف ارتش بعث عراق بود آزاد شد.

وی افزود: فرماندهانی همچون مهدی میرزایی، مهدی خاوری و حجت‌الله زرینی در این عملیات به شهادت رسیدند و با نثار خون خود فتح و پیروزی را برای جبهه اسلام به ارمغان آوردند.

این پیشکسوت دفاع مقدس در پایان یاد و خاطره فرماندهان شهید جواد جامی، محمدحسین بصیر، سید علی ابراهیمی و محمدعلی حافظی از فرماندهان گردان لشکر 21 امام رضا (ع) که در عملیات عاشورا حماسه آفریدند و در عملیات‌های دیگر دفاع مقدس به شهادت رسیدند را گرامی داشت.

در ادامه این مراسم سیدهاشم موسوی از فرماندهان دفاع مقدس ضمن تشریح عملیات عاشورا و نقش یگان‌های رزم خراسان در این عملیات، ابراز داشت: مدیریت امام خمینی (ره) و تدابیر ایشان باعث موفقیت جمهوری اسلامی در جنگ شد.

وی در پایان گفت: امروز برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس صرفاً نباید به بیان خاطرات آن دوران اکتفا کرد بلکه باید مدیریت دفاع مقدس توسط حضرت امام خمینی نیز (ره) تبیین شود تا به عنوان یک الگو در مدیریت امروز جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

در این نشست «علی آوینی» جانشین فرمانده گردان فلق و «عباس زال» از فرماندهان گردان ادوات در دفاع مقدس در خصوص نقش این 2 گردان در عملیات عاشورا مطالبی را بیان کردند.

این مراسم با مرثیه‌سرایی یکی از ذاکرین اهل بیت به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها