راوی موسسه روایت سیره شهدا:

شهدا جزو منتظران واقعی بودند

حجت‌الاسلام «ماندگاری» گفت: منتظران واقعی امام زمان (عج) باید امیدوار باشند و امیدوار حقیقی کسی است که ضمن برخورداری از روحیه گذشت، از گناه، تعلقات دنیایی و در نهایت جان به‌عنوان بالاترین سرمایه برای جلب رضایت الهی بگذرد و شهدا دارای این خصوصیات بودند که لیاقت شهادت پیدا کردند.
کد خبر: ۵۷۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ - 10March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سالگرد عملیات‌های خیبر و بدر، یادواره سردار شهید «محمد‌حسین بصیر» فرمانده گردان کوثر لشکر ۲۱ امام رضا علیه‌السلام و ۶۰ شهید این گردان در عملیات‌های خیبر و بدر با حضور حجت‌الاسلام «مهدی ماندگاری»، استاد حوزه و دانشگاه، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا امروز در حسینیه شهید سلیمانی بهشت رضا برگزار شد.

حجت‌الاسلام ماندگاری در این مراسم که با قرائت دعای ندبه همراه بود در سخنانی به بیان خصائل و ویژگی‌های شهدا از دیدگاه آیات قرآن کریم و روایت معصومین پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت رضا علیه‌السلام در رابطه با ویژگی‌های امیدواران واقعی اظهار داشت: منتظران واقعی امام زمان (عج) باید امیدوار باشند و امیدوار حقیقی کسی است که گذشت داشته باشد.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: گذشتن از گناه، تعلقات دنیایی و در نهایت گذشتن از جان به‌عنوان بالاترین سرمایه، از ویژگی‌های امیدواران است و شهدا دارای این خصوصیات بودند که لیاقت شهادت پیدا کردند.

در ابتدای این مراسم «علی علی‌مددی» مسئول دبیرخانه کنگره شهدای استان خراسان طی سخنانی ابراز داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان در سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

وی تصریح کرد: برگزاری کنگره ملی شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت حیدریه و قوچان به‌عنوان شهرستان‌هایی که آمار شهدای آن‌ها بالای هزار شهید است طی سال آینده و سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه، شرکت‌کنندگان با حضور بر مزار شهید بصیر با قرائت فاتحه، به مقام این فرمانده دلاور دفاع مقدس ادای احترام کردند.

پایان‌بخش این مراسم، مرثیه‌سرایی ذاکرین اهلبیت علیهم‌السلام بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار