به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، جشنواره مردمی فیلم عمار در راستای حمایت از جناح مومن انقلابی سراسر کشور در دوره های گذشته اقدام به معرفی موسسات و محصولات فرهنگی در شبکه اکرانهای مردمی این جشنواره کرده بود که بازخوردهای مثبتی در معرفی و توزیع این محصولات داشته است.
اینک این جشنواره برای گسترش این جریان در فراخوانی اعلام کرده است که موسسات تولید محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اعم از کتاب، نشریه، صوتی و تصویری، پوشاک، حوزه سبک زندگی میتوانند تیزرهای تبلیغاتی خود را جهت معرفی موسسه و یا محصولات، برای قرار گرفتن در بستههای اکران مردمی در اختیار دبیرخانه این جشنواره قرار بدهند.
چنین حرکتی وقتی اهمیت بیشتر می باید که با یک بررسی ساده متوجه شویم جناح فرهنگی مومن در استفاده از فضای تبلیغات کاملا مظلوم و در محاق است. این مسئله به خصوص در باره آندسته از گروه هایی مصداق می یابد که جریان های خود جوش مردمی هستند و با تولیدات محصولات فرهنگی و حتی مصرفی در حوزه سبک زندگی وارد شده اند. اما این گروه ها برای اطلاع رسانی در خصوص محصولات و تبلیغ آنها برای معرفی به مصرف کننده ای که تشنه این گونه محصولات است، حمایت نهادهایی مانند شهرداری و صدا وسیما را برای تبلیغ محیطی و تلویزیونی محصولات خود نمی بینند. نگاهی به آگهی های تبلیغی تلویزیون و بیل بوردهای شهری شاهداین مدعاست این نهادهای حکومتی نظام اسلامی همه چیز، حتی وظیفه ذاتی خود را در مقابل ریال های شرکت های تبلیغاتی و نمایندگی های کمپانی های بزرگ اقتصادی غربی به حراج گذاشته اند.
در فراخوان اخیر جشنواره عمار آمده است که این موسسات میتوانند معرفی و درخواست خود را به آدرس ammarfilmfest@gmail.com ارسال کنند. بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره عمار، معرفی این گونه تولیدات فرهنگی به صورت تیزر تبلیغاتی در بستههای اکران جشنواره مردمی فیلم عمار که در بیش از 3000 نقطه در کشور اکران خواهد شد، قرار میگیرد.
به راه افتادن چنین جریانی برای تبلیغ تولیدات بومی و ایرانی اسلامی بازهم جشنواره عمار را به عنوان جریان پیشرو در پر کردن خلاء های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مطرح کرده است. پیش از این با راه اندازی شبکه گسترده اکران مردمی آثار فیلم سازان جوان عمار در دور دست ترین نقاط کشوربه نمایش گذاشته شده بود. ادامه فرایند اکران یک جشنواره در تمام طول سال ایده دیگری بود که حتی این مدل در دوره اخیر مورد استفاده جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز قرار گرفت.
اکنون حرکت این جشنواره مردمی در جهت تقویت همزمان اقتصاد و فرهنگ در سالی که این نام را برخود دارد انگیزه جدیدی را برای تولید کنندگان خرد محصولات فرهنگی و مصرفی ایجاد خواهد کرد چرا که امید رسیدن محصول به دست مصرف کننده فصل تازه ای برای ارتقای تولید این محصولات خواهد بود و تاثیرات مستقیم آن بر اصلاح سبک زندگی نیز در بلند مدت قابل بررسی است.