بزرگداشت نلسون ماندلا در تهران با شعار «زنده باد صلح، زنده باد ماندلا»

آیین بزرگداشت مرد صلح و آزادی و قهرمان مبارزه با آپارتاید، نلسون ماندلا با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان فعال در عرصه‌های بین‌المللی، روز دوشنبه اول مهر ماه ساعت ۱۶:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵ - 16September 2013

بزرگداشت نلسون ماندلا در تهران با شعار «زنده باد صلح، زنده باد ماندلا»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر حسین تابع جماعت مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در این مراسم که با شعار «زنده باد صلح، زنده باد ماندلا» و با اجرای احسان علیخانی برگزار می شود از نسخه فارسی کتاب گفته های ماندلا که با همکاری این سازمان و مرکز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد در تهران منتشر شده، رونمایی میشود.


وی همچنین رونمایی از تابلوی نقاشی از چهره نلسون ماندلا اثر استاد علیپور از هنرمندان ایرانی را یکی دیگر از برنامه های این مراسم عنوان کرد و گفت: در این مراسم پیام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد توسط گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم این سازمان در ایران قرائت میشود.


وی به قرائت پیام خانواده نلسون ماندلا از سوی «آرجی وایت هد» سفیر آفریقای جنوبی در ایران اشاره کرد و گفت: در آیین بزرگداشت مرد صلح و آزادی، کلیپی از زندگی و مبارزات نلسون ماندلا پخش خواهد شد و اجرای قطعات موسیقی با موضوع صلح و دوستی از دیگر برنامه های این مراسم است.


تابع جماعت از برگزاری نمایشگاه عکس ماندلا در حاشیه این مراسم  در فرهنگسرای ارسباران خبر داد و گفت: شهردار محترم تهران، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جمعی از سفرای کشورهای مختلف، نمایندگان سازمان های بین المللی مقیم تهران و جمعی از هنرمندان و بازیگران فعال در عرصه های صلح بین المللی، از جمله مدعوین و میهمانان این مراسم هستند.


وی به برگزاری مراسم بزرگداشت مهاتما گاندی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سازمان در کنار تجلیل از مفاخر دینی و ملی، بنا دارد هر ساله مراسم بزرگداشتی را برای تجلیل از مفاخر بین المللی هم برگزار کند که پس از برگزاری گرامیداشت یک صد و چهل و سومین سالگرد تولد مهاتما گاندی، امسال برای آقای نلسون ماندلا این آئین برگزار خواهد شد.


وی در پایان تاکید کرد: هم اکنون در شرایط کنونی که جهان به سمت جنگ و خونریزی می رود، برگزاری چنین مراسمی در ایران اسلامی که همواره منادی صلح و دوستی در دنیا بوده است، در رساندن پیغام عشق و انسانیت مردم صلح دوست ایران به جهانیان مؤثر خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار