همزمان با هفته بسیج؛

افتتاح باشگاه تیراندازی شهدای مدافع حرم و سامانه شبیه ساز فاتح12

همزمان با پنجمین روز از هفته بسیج، باشگاه تیراندازی و سالن شبیه ساز فاتح 12 با حضور فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) و جمعی از مسئولین و بسیجیان افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ - 24November 2018

به گزارش دفاع پرس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سپاه قمربنی هاشم(ع)، همزمان با پنجمین روز از هفته بسیج، باشگاه تیراندازی و سالن شبیه ساز فاتح 12 با حضور فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) و جمعی از مسئولین و بسیجیان افتتاح شد.

مسئول تربیت و آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه قمربنی هاشم(ع) در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز به مناسبت هفته بسیج، باشگاه تیراندازی شهدای مدافع حرم و سامانه شبیه ساز سلاح سبک فاتح 12 با خط آتش به بهره برداری رسید.

سرهنگ پاسدار سید مجتبی احمدی افزود: استفاده از شبیه سازهای آموزشی در تمام دنیای امروز جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده و در آموزش نظامی، استفاده از شبیه سازها، کارآیی خود را به اثبات رسانده است.

وی، ادامه داد: استفاده از سلاح شبیه سازی شده واقعی، عدم استفاده از مهمات واقعی، جلوگیری از خطرات جانی، مقرون به صرفه بودن و تکرارپذیری، ایجاد شرایط مختلف جنگی با استفاده از گرافیک رایانه ای سه بعدی، ایجاد صدای سه بعدی و ...، از مزیت های این سامانه به شمار می رود.

احمدی گفت: شبیه ساز سلاح سبک فاتح 12 ساخت وطن بوده و مبتنی بر وارد مذکور جهت آموزش بهینه نیروهای مسلح اعم از پایور، وظیفه و بسیجی در تیراندازی دقتی و سرعتی است که سناریوهای مختلف جنگی را می توان برای آن تعریف کرد.

وی افزود: سلاح کلاشینکف، ژ-3، کلت، دوشیکا، تیربار و آرپی جی7 از انواع سلاح سبک مورد استفاده در این سالن تیراندازی مجهز به سامانه شبیه ساز می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها