سردار شرفی:

پلیس کشور تا پایان سال آینده به لباس دوربین‌دار مجهز می‌شود/ راه اندازی 100 کلانتری سیار تا پایان امسال

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: بر اساس هدف‌گذاری شورای تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، پلیس کشور تا پایان سال آینده به لباس دوربین‌دار مجهز می‌شود که این مهم، گامی اساسی در ارتقای حقوق شهروندی است.
کد خبر: ۳۲۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ - 29November 2018

پلیس کشور تا پایان سال آینده به لباس دوربین‌دار مجهز می‌شود/ راه اندازی 100 کلانتری سیار تا پایان سال جاریبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در حاشیه همایش یک روزه فرماندهان پاسگاه‌ها و رؤسای کلانتری‌های انتظامی استان اردبیل در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در نظام اسلامی پلیس با برخورداری از اعتماد عمومی، مشارکت همگانی، تعامل مثبت فرابخشی و حمایت مسئولان از اقتدار قانونی و محبوبیت اجتماعی برخوردار است.

وی تصریح کرد: کارکنان انتظامی خدمت خالصانه، بی‌منت و شایسته به مردم و نظام اسلامی را هدفی مقدس برای خود گزینش و شبانه روز در تأمین امنیت و آرامش مردم تلاش جهادی دارند که بازخورد آن در رضایت 87 درصدی مراجعه کنندگان به یگان‌های انتظامی تجلی دارد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بررسی و ارزیابی عملکرد استان‌ها در حوزه پاسگاه و کلانتری، نظارت بر تحقق فرامین، سیاست‌ها و خط و مشی‌ها و ابلاغ تدابیر و برنامه‌ها از اهداف مهم این همایش است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه پلیس استان اردبیل در کنترل جرائم خشن بسیار موفق و با شایستگی عمل کرده و مدیریت مطلوبی در این حوزه داشته است؛ خاطرنشان کرد: وقوع چنین جرائمی در جغرافیای استان اردبیل در حد صفر یا بسیار ناچیز بوده و سیاست‌های کشف جرم در این استان از کارآمدی لازم برخوردار است.

وی به تشکیل شورای عالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در نیروی انتظامی به ریاست سردار «اشتری» فرمانده ناجا با لحاظ گستردگی ماموریت‌ها و سطح تعاملات اجتماعی پلیس اشاره و بیان کرد: این شورا در قالب 7 کمیته فعالیت‌های خود را با هدف خدمات رسانی شایسته و کیفی به مردم انجام داده و تلاش دارد تا سطح خدمات رسانی منطبق با شاخص‌های بین المللی باشد.

سردار شرفی یکی از برنامه‌های این شورا را الکترونیکی کردن خدمات انتظامی عنوان کرد و ادامه داد: کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، افزایش میزان رضایتمندی عمومی و کاستن از مشغله نیرو‌ها برای انجام ماموریت‌های مهمتر از جمله مزایای الکترونیکی کردن خدمات انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌های سراسر کشور از دیگر برنامه‌های طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است، گفت: در مراکزی که این کار انجام شده 75 درصد پرونده‌های ارجاعی به سازش منجر شده است؛ لذا تلاش داریم تا پایان سال 98 در تمامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور مرکز مشاوره و مددکاری راه‌اندازی و به مراجعان خدمات مشاوره‌ای ارائه شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی با هدف تسریع در خدمات رسانی به اقشار اجتماعی، راه اندازی 100 کلانتری سیار تا پایان سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: این کلانتری‌ها با توجه به تغییر جغرافیای جرایم و با هدف ارتقای امنیت اجتماعی ایجاد خواهند شد که طراحی و تجهیز آن کاملاً بومی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، تجهیز پلیس به لباس دوربین دار را از دیگر برنامه‌های شورای عالی تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این اقدام باعث تحقق عدالت قضائی شده و ابزار نظارتی بر رفتار پلیس و متهم در مسیر حفظ حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 30 میلیون مراجعه کننده به کلانتری‌ها داشته‌ایم، افزود: با راه‌اندازی سامانه پیامکی شاهد کاهش 5 میلیونی مراجعه کننده بوده‌ایم.

سردار شرفی ضرورت افزایش توانمندی و ارتقاء حرفه‌ای گرایی پلیس را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سال جاری 28 هزار پلیس در کلاس‌های آموزشی با محوریت تعالی و استانداردسازی رفتار کارکنان ناجا شرکت کردند که بازخورد آن در اجرای هدفمند و اثربخش ماموریت‌ها ملموس بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزایش مهارت‌های حرفه‌ای پلیس در استفاده از تجهیزات، افزایش تحرک کارکنان ناجا، حضور به موقع سر صحنه امداد خواهی، بالا بردن قدرت بیان و اغناگری و نوسازی ناوگان پلیس را از دیگر اولویت‌های ناجا در شورای عالی تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها برشمرد و اضافه کرد: میانگین عمر خودرو‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از 10 سال به پنج سال و 7 ماه کاهش یافته است.

سردار شرفی تحقق شاخص‌های حقوق شهروندی را یکی از تکالیف نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: با هدف توسعه کمی و کیفی شاخص‌های ارائه خدمات انتظامی به مردم، تمامی نظرگاه‌های کشور به دوربین مدار بسته تجهیز و تحت پوشش تصویری قرار گرفته‌اند؛ که در این راستا فرماندهان ارشد انتظامی می‌توانند به صورت آنلاین تمامی این نظرگاه‌ها را زیر نظر و کنترل داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در سال گذشته هفت فقره از کار‌های کلانتری برون‌سپاری شد؛ تصریح کرد: هفت عنوان ماموریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به پلیس+10 برون‌سپاری شده که می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مراجعه مردم به کلانتری‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار