مهدی چمران:

مخترع و مبتکر ایده بسیج «مصطفی چمران» بود

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: مخترع و مبتکر ایده بسیج «مصطفی چمران» بود که در آذربایجان، خوزستان و پاوه از آن بهره گرفت.
کد خبر: ۳۲۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ - 29November 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، گردهمایی هیئت محبان عسگرى وميثاق خانوادهاى شهدا و رزمندگان عصر پنجشنبه، در سالن رضوان بسيج صدا سيما برگزار شد.

مهدی چمران عضو سابق شورای شهر تهران در این گردهمایی گفت: ایده ایجاد بسیج اولین بار با جمع کردن نیروهای مردمی توسط شهیدچمران در آذربایجان غربی، کردستان و خوزستان شکل داده شد. در دفاع مقدس با ایجاد ستاد جنگ‌های نامنظم توسط رهبر معظم انقلاب و شهید چمران بسیج رسمیت پیدا کرد.

وی گفت: بسیج توانست نشان دهد مردم می‌توانند با امکانات کم می‌توانند در مقابل دشمن بایستد. بسیج امروز از ایران فراتر رفته و به لبنان، عراق و سوریه کمک می‌کند. اولین بار در تاریخ بسیجیان لبنانی به هدایت دکتر چمران تانک‌های اسرائیل را منفجر کردند.

مخترع و مبتکر ایده بسیج «مصطفی چمران» بود

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: بسیج در ادامه با نام‌های جهاد اسلامی و حماس در غزه ایجاد شد. در عراق حشدالشعبی و در یمن نیز همین مردم با کمترین امکانات با قدرتمندترین ارتش که متعلق به آمریکاست، می‌جنگند.

چمران اظهار داشت: ایران با بسیج تا پشت مرزهای اسرائیل پیش رفته است. اسراییل ترس از دادن جولان را دارد و نگران است مستشاران ما او را تهدید کنند و این تهدید بزرگی است. حالا که ما به این پیروزی بزرگ رسیده‌ایم مورد تهدید و فشار قرار می‌گیریم که چرا در این پیروزی‌ها شریک هستید درحالی که پاسخ آن ریشه ماست که در عاشورا قرار دارد.

سردار قیاسی: بچه‌های خمین از اسم امام خمینی (ره) شجاعت گرفتند و عملیات طریق القدس را نجات دادند

سردار قیاسی‌راد نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف از این گردهمایی که توسط هئت امنای محبان عسگری انجام شده، تجلیل از زحمات رزمندگان و خانواده‌های شهدا است. این تجلیل از طرف ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، سردار سرتیپ افشار، سردار قاسم قریشی خواهد بود.

وی گفت: افتخار می‌کنیم در شرایطی که سپاه هنوز تیپی نداشت عملیات طریق القدس به وسیله بچه‌های استان مرکزی نجات پیدا کردند. بچه‌های خمین از اسم امام خمینی (ره) شجاعت گرفتند و عملیات طریق القدس را نجات دادند.

اکبری: افتخار پرچم مبارزه با نژادپرستی در دست جمهوری اسلامی است

اکبری سفیر ایران در سوریه در ادامه این مراسم اظهار داشت: اگر تفکر بسیجی، مقاومت و دفاع مقدس نبود، حتما آمریکا بشریت را تحت سیطره گرفته بود و مدیریت جهان را بدون اسلام شکل می‌داد.

وی افزود: تفکر و اندیشه بسیجی معادلات جهانی را برهم زد و ثابت کرد هر ملتی متکی بر خدا باشد، پیروزی به دنبال خواهد داشت. امروز بعد از چهار دهه از عمر پیروزی انقلاب اسلامی، پیوند محکم و مستحکم بین امت و امام به نمایش گذاشته شده است.

سفیر ایران در سوریه ادامه داد: شیعه برای نخستین بار افتخار ارائه مدل ولایت فقیه را تجربه ‌کرد تا در برابر آمریکا و طاغوت بیاستد. اگر طرح آمریکا در خاورمیانه محقق می‌شد، اسلام ناب نابود بود. اگر تجربه بسیج وجود نداشت، داعش کشورهای اسلامی را به آسانی آشغال می‌کرد.

وی تاکید کرد: ارتش‌های آمریکا و روسیه وقتی در برابر جریان‌های تکفیری قرار گرفتند عقب نشینی کردند و حشدالشعبی و جریان‌های حزب‌الله و فاطمیون که تفکر بسیجی داشتند گره را باز کردند. دنیا باید با وجود اسلام ناب و تفکر بسیجی همه تئوری‌ها و قانون‌های جنگ را دوباره بنویسد.

اکبری عنوان کرد: اندیشه و خون پاک شهدا از اساس بشریت و حیثیت جهان اسلام دفاع می‌کند. در چهاردهه گذشته هرجا مقاومت ایستاد، پیروز شد. امروز سه خطر افراط گرایی، نژادپرستی و نظام سلطه جهانی به طور جدی جهان را تهدید می‌کند. البته اساس این اندیشه‌ها صهیونیست است.

وی افزود: آمریکا به وسیله ناتو به دنبال محقق کردن این اهداف است اما تنها چیزی که مقابل آن‌هاست تفکر بسیجی و ایستادگی است. افتخار پرچم مبارزه با نژادپرستی در دست جمهوری اسلامی است.

در پایان این مراسم خانواده‌های شهیدان احمد حسینی، جعفر نجفی آشتیانی، علیرضا شاملو، ناصر بختیاری، کاظم ثامنی، عزیزالله کاظمی، رحیم آقانجفی، بهرام شیخی، کاوه نبیری، یوسف آشتیانی، خلبان علی فرخی، زبیه‌الله‌ اسلامی، اسماعیل فراهانی، سید احمد حسینی، و جانبازان علی نیک‌پور، سعید وفایی، علی جلالی‌فراهانی، علی حمزه‌لو، محمود آشوری، اسماعیل نادری، محسن شکرنابی، مهرداد اورنگ، اکبر نجفی، محسن امیدی، اسماعیل غلامی، ابراهیمی غلامی، مرتضی محسنی، علی صداقت و نبی‌الله غریبی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار