در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛

مباحث بودجه سال ۹۸ با سه رویکرد حمایتی پیگیری شد

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در جلسه روز شنبه، موضوعات مرتبط با کلیات منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را با تاکید بر توجه به نیاز‌های مردم به ویژه اقشار کم درآمد، بررسی کرد.
کد خبر: ۳۲۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ - 01December 2018

مباحث بودجه سال ۹۸ با سه رویکرد حمایتی و توجه به نیاز‌های مردم به ویژه اقشار کم درآمد پیگیری شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در این جلسه که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تشکیل شد، مباحث پیرامون بودجه سال ۹۸ با سه رویکرد اصلی، اطمینان از تامین کالا‌های اساسی مردم با ارز دولتی، اصلاح و افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان و حمایت از تولید و اشتغال و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با مشارکت مردم و بخش خصوصی پیگیری شد.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین دراین جلسه تصویب کرد که چک‌های تضمینی بانکی جدید، قابل ظهرنویسی و انتقال به غیر نباشند.

بر اساس این مصوبه، با هدف افزایش شفافیت در مبادلات بانکی و مبارزه با پولشویی، مقرر شد که در چک‌های تضمینی جدید بانکی نام ذی‌نفع به همراه کد ملی متقاضی درج شود و قابل انتقال به دیگری نباشد.

این تصمیم می‌تواند به شفافیت بیشتر و مبارزه با پولشویی کمک کند و گردش مالی درست و شفاف و هدف‌گیری نقدینگی کشور در جهت تولید ارزش شکل بگیرد.

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین برای نقد کردن چک‌های موجود یک فرصت یک‌ماهه در نظر گرفته شد و انتقال این چک‌ها به غیر، اعتبار نخواهد داشت و از بانک مرکزی خواسته شد که دستورالعمل اجرایی این مصوبه را به بانک‌ها ابلاغ کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها