معاون فرهنگی قوه قضائیه:

دستگاه قضایی در زمینه فرهنگ‌سازی در امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کند

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی در زمینه فرهنگ‌سازی و در بعد اجرایی و قضایی امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۳۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸ - 26October 2014

دستگاه قضایی در زمینه فرهنگ‌سازی در امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کند

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلام "صادقی" معاون فرهنگی قوه قضائیه در همایش ملی قانون امر به معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر میتواند فلسفه برپایی نظام دینی و جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: این دو فریضه آنقدر مهم است که ارکان یک نظام و همچنین روابط بین فردی را پوشش میدهد.
 
صادقی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای این نبود که به صورت فردی امر به معروف و نهی از منکر کند، بلکه قیام امام حسین(ع) علیه یک نظام فاسد حکومتی بود که موجب انحراف در دین شده بود.
 
معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضایی این را بر خود فرض میدارد که این دو فریضه را اقامه کند. دستگاه قضایی در زمینه فرهنگسازی و در بعد اجرایی و قضایی امر به معروف و نهی از منکر فعالیت میکند.
 
وی بیان داشت: به همین دلیل همایش ملی قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه قضایی با همکاری دادستانی، ضابطین قضایی و بسیج برگزار شد که دستور آن از سال گذشته توسط آیتالله آملی لاریجانی صادر شد و محور اصلی آن قانون نهاده شد.
 
صادقی اضافه کرد: تمام استانها در 13 محور امر به معروف و نهی از منکر بررسی و مباحثه کردند و از طریق روشهای تجربی، خلأهای قانونی و ظرفیتهای قانونی شناخته شد.
 
وی در خاتمه گفت: این فعالیتها در 31 استان کشور صورت گرفت که نتیجه آن به صورت 31 گزارش در آمد که در روزهای آینده ماحصل آن در 4 گزارش در صحن عمومی اداره میشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار